WAŻNE!

Deklaracja dostępności Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Krzykosach

Urząd Gminy w Krzykosach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Krzykosach.

  • Data publikacji strony internetowej: 2008-06-08
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2018-04-13

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • część plików nie jest dostępnych cyfrowo;
  • częśc dokumentów PDF powstała w oparciu o źle przygotowane dokumenty WORD (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury) lub są skanami dokumentów;
  • brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów;
  • brak opisów alternatywnych dla wszystkich grafik i zdjęć;
  • nie wszystkie linki prowadzące do materiałów na innych stronach/podstronach zawierają treści tekstowe, które mogą odczytać programy dla osób niepełnosprawnych;
  • brak tytułu w zagnieżdżonych ramkach tzw. frame i iframe;

Wyłączenia

  • część plików została opublikowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej;
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności;

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 2020-04-27
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2020-04-27


Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe


Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.


Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.


Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Wójt Gminy Krzykosy
  • Adres: ul. Główna 37, 63-024 Krzykosy
  • E-mail: krzykosy@wokiss.pl
  • Telefon: 612851514


Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

  1. Do budynku Urzędu Gminy w Krzykosach,ul. Główna 37 prowadzą 3 wejścia. Jedno (wejście A) od strony ulicy Głównej, a dwa pozostałe (wejście C i D) od strony ulicy Strażackiej.
  2. Do wszystkich wejść prowadzą schody. Podjazd dla wózków inwalidzkich usytuowany jest przy wejściach C i D.
  3. Drzwi w wejściu C otwierają się automatycznie.
  4. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
  5. Wejścia nie są zabezpieczone bramkami.
  6. Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
  7. Do budynku urzędu i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  8. W budynku nie ma windy.
  9. Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze budnyku.
  10. W budynku brak jest toalet przystosowanych dla osób z niepełnosprawnością.
  11. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
  12. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.