XXXV Sesja - 29.XI.2013 r.
Uchwała Nr XXXV/249/2013
UCHWAŁA Nr XXXV/249/2013
RADY GMINY KRZYKOSY
z dnia 29 listopada 2013
r.
w sprawie zarządzenia
poboru podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób fizycznych w drodze
inkasa na terenie Gminy Krzykosy.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8
ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 594
ze zmianami) art. 6 ust. 12 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i
opłatach lokalnych (Dz. U. z 2010 r. Nr 95, poz. 613 ze zmianami), art. 6b.
ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2006 r. Nr 136,
poz. 969 ze zmianami) oraz art. 6 ust. 8 ustawy z dnia 30 października 2002 r.
o podatku leśnym (Dz. U. z 2013 r., poz. 465) w związku z art. 9, art. 28 § 4
ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz.
749 ze zmianami) Rada Gminy Krzykosy uchwala, co następuje:
§
1. Zarządza się pobór
w drodze inkasa:
1) podatku od nieruchomości od osób
fizycznych,
2)
podatku
rolnego od osób fizycznych,
3) podatku leśnego od osób fizycznych.
§
2. Na inkasentów
podatków, o których mowa w § 1 wyznacza się sołtysów na terenie swoich sołectw,
t.j.:
1) Pana Leszka Marciniaka - na terenie
sołectwa Garby, obejmującego miejscowości: Garby, Kaźmierki,
2)
Pana
Pawła Maciejewskiego - na terenie sołectwa Krzykosy, obejmującego miejscowości:
Krzykosy, Baba, Lubrze,
3)
Pana
Stanisława Janasika - na terenie sołectwa Miąskowo, obejmującego miejscowości:
Miąskowo, Murzynówko,
4)
Panią
Hannę Matuszewską - na terenie sołectwa Młodzikowo, obejmującego miejscowości:
Młodzikowo, Młodzikowice,
5)
Pan
Krzysztofa Ambrożego - na terenie sołectwa Młodzikówko, obejmującego
miejscowości: Młodzikówko,
6)
Pana
Feliksa Szmanię - na terenie sołectwa Murzynowo Leśne, obejmującego
miejscowości: Murzynowo Leśne, Murzynowiec Leśny,
7)
Panią
Czesławę Ziętą - na terenie sołectwa Pięczkowo, obejmującego miejscowości:
Pięczkowo z wyłączeniem nr 15, 17, 19 z ulicy Miłosławskiej,
8)
Pana
Pawła Grześkowiaka - na terenie sołectwa Solec, obejmującego miejscowości:
Solec, Przymiarki, Małoszki,
9)
Pana
Marka Binkowskiego - na terenie sołectwa Sulęcin, obejmującego miejscowości:
Sulęcin, ,
10) Pana Jerzego Głowalę - na terenie sołectwa
Sulęcinek, obejmującego miejscowości: Sulęcinek, Bogusławki, Borowo,
11) Panią Alinę Nowak - na terenie
sołectwa Wiosna, obejmującego miejscowości: Wiosna, Antonin, Wygranka,
Pięczkowo ulica Miłosławska nr 15, 17, 19, ,
12) Panią Annę Wojtkowiak - na terenie
sołectwa Witowo, obejmującego miejscowości: Witowo, Bronisław, Wiktorowo.
§
3. Zarządzenie poboru
podatków w drodze inkasa nie wyklucza możliwości uiszczania należności przez
podatników na właściwy rachunek bankowy Gminy Krzykosy.
§
4. Określa się, za
inkaso podatków, wynagrodzenie inkasenta składające się z:
1) Wynagrodzenia ryczałtowego w wysokości
150,00 zł kwartalnie,
2) Wynagrodzenie w wysokości 6% prowizji
od zainkasowanych kwot podatków.
§
5. Wykonanie uchwały
powierza się Wójtowi Gminy.
§
6. Traci moc Uchwała
Nr XI/84/2011 Rady Gminy Krzykosy z dnia 28 października 2011 r. w sprawie
zarządzenia poboru podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób
fizycznych w drodze inkasa na terenie Gminy Krzykosy opublikowana w Dzienniku
Urzędowym Województwa Wielkopolskiego z dnia 9 grudnia 2011 r. Nr 336, poz.
5723.
§
7. Uchwała wchodzi w
życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa
Wielkopolskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Wiesław
Zając
Uchwała Nr XXXV/248/2013
UCHWAŁA
NR XXXV/248/2013
RADY
GMINY KRZYKOSY
z
dnia 29 listopada 2013 roku
w
sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za
gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Na podstawie art. 6l. ustawy z dnia
13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012
r. poz. 391 ze zmianami) oraz art.18, ust.2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r., poz. 594 ze zmianami); Rada Gminy Krzykosy uchwala, co następuje:
§
1. Ustala się, że opłatę za gospodarowanie odpadami
komunalnymi, na terenie nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy
uiszcza się bez wezwania począwszy od 2014 roku w okresach dwumiesięcznych w
następujących terminach:
- do końca miesiąca lutego za
miesiące styczeń i luty,
- do końca miesiąca kwietnia za
miesiące marzec i kwiecień,
- do końca miesiąca czerwca za
miesiące maj i czerwiec,
- do końca miesiąca sierpnia za
miesiące lipiec i sierpień,
- do końca miesiąca października za
miesiące wrzesień i październik,
- do końca miesiąca grudnia za
miesiące listopad i grudzień.
§
2. Opłatę za gospodarowanie
odpadami komunalnymi uiszcza się na rachunek bankowy Gminy Krzykosy.
§ 3. Wykonanie
uchwały powierza się Wójtowi
Gminy Krzykosy.
§
4. Traci moc Uchwała
Nr XXIV/169/2012 Rady Gminy Krzykosy z dnia 14 grudnia 2012 r. w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu
uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi opublikowana w
Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego z dnia 9 stycznia 2013 poz.
300.
§
5. Uchwała wchodzi w
życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2014 r.
Przewodniczący Rady Gminy
Wiesław
Zają
Uchwała Nr XXXV/247/2013
UCHWAŁA
Nr XXXV/247/2013
RADY GMINY KRZYKOSY
z dnia 29 listopada 2013 roku
w sprawie nadania nazwy ulicy w miejscowości Murzynowo Leśne
Na
podstawie art. 18 ust. 2 pkt 13 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie
gminnym (Dz. U. z 2013r. poz. 594 ze zmianami)
i art. 8 ust. 1a ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z
2013r., poz. 260) Rada Gminy Krzykosy uchwala, co następuje:
§ 1. Drodze wewnętrznej o
numerach ewidencyjnych działek 65/5 i 66 położonej w miejscowości Murzynowo Leśne nadaje się nazwę ulica LEŚNA.
§ 2. Szczegółowe położenie ulicy, o której mowa w § 1 określa
załącznik do Uchwały.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Krzykosy.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w
Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Wiesław Zając
Uchwała Nr XXXV/246/2013
UCHWAŁA NR XXXV/246/2013
RADY GMINY KRZYKOSY
z dnia 29 listopada 2013 roku
w sprawie Gminnego
Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2014 rok.
Na podstawie art. 41 ust.2 ustawy z
dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu
alkoholizmowi (Dz. U. z 2012r. poz. 1356) oraz art.18 ust. 2 pkt 15 ustawy z
dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2013 r. poz.594 ze
zmianami ) Rada Gminy Krzykosy uchwala, co następuje:
§ 1. Uchwala się Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania
Problemów Alkoholowych na 2014 rok w brzmieniu załącznika do uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się
Wójtowi Gminy.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2014 roku
Załączniki:
Przewodniczący Rady Gminy
Wiesław Zając
Uchwała Nr XXXV/245/2013
UCHWAŁA NR XXXV/245/2013
RADY GMINY KRZYKOSY
z dnia 29 listopada 2013r.
zmieniająca uchwałę w
sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy
Finansowej Gminy Krzykosy
Na
podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie
gminnym ( tekst jednolity Dz. U. z 2013r., poz. 594 ze zm.) oraz art. 226, 227,
228, 229, 230 i 231 ustawy dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach
publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013r., poz. 885 ze zm.) w związku z
art.121 ust.8 oraz art.122 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. Przepisy
wprowadzające ustawę o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 157 poz. 1241 ze zm.) Rada
Gminy Krzykosy uchwala co następuje:
§ 1.W uchwale Nr XXV/175/2012 z dnia 28 grudnia 2012 roku w sprawie
uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Krzykosy zmienionej:
Uchwałą Rady Gminy Krzykosy Nr
XXVII/186/2013 z dnia 14 marca 2013r.
Uchwałą Rady Gminy Krzykosy Nr
XXVIII/189/2013 z dnia 22 marca 2013r.
Uchwałą Rady Gminy Krzykosy Nr XXIX/202/2013
z dnia 30 kwietnia 2013r.
Uchwałą Rady Gminy Krzykosy Nr
XXX/209/2013 z dnia 28 maja 2013r.
Uchwałą Rady Gminy Krzykosy Nr
XXXI/221/2013 z dnia 21 czerwca 2013r.
Uchwałą Rady Gminy Krzykosy Nr
XXXIII/228/2013 z dnia 24 września 2013r.
Uchwałą Rady Gminy Krzykosy Nr
XXXIV/234/2013 z dnia 30 października 2013r.
wprowadza się następujące zmiany:
1) Załącznik
Nr 1 do uchwały otrzymuje nowe brzmienie określone załącznikiem Nr 1 do
niniejszej uchwały.
2) Załącznik
Nr 2 do uchwały otrzymuje nowe brzmienie określone załącznikiem Nr 2 do niniejszej
uchwały.
§ 2.Wykonanie
uchwały powierza się Wójtowi Gminy Krzykosy.
§ 3.Uchwała
wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załączniki:
Przewodniczący Rady Gminy
(-) Wiesław Zając
Uchwała Nr XXXV/244/2013
UCHWAŁA Nr XXXV/244/2013
RADY GMINY KRZYKOSY
z dnia 29 listopada 2013r.
w sprawie zmian w budżecie gminy na 2013
rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d, pkt 10 ustawy z dnia 8
marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 594
ze zm.), art. 212, 214, 215, 222, 235-237, 258, i 264 ust. 3 ustawy z dnia 27
sierpnia 2009r. o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013r., poz. 885
ze zm.) Rada Gminy uchwala co następuje:
§ 1. W uchwale Nr XXV/176/2012 z dnia
28 grudnia 2012r. w sprawie budżetu na 2013 rok , zmienionej:
Uchwałą Rady
Gminy Krzykosy Nr XXVI/177/2013 z dnia 30 stycznia 2013r.
Uchwałą Rady
Gminy Krzykosy Nr XXVIII/188/2013 z dnia 22 marca 2013r.
Uchwałą Rady
Gminy Krzykosy Nr XXIX/201/2013 z dnia 30 kwietnia 2013r.
Uchwałą Rady
Gminy Krzykosy Nr XXX/208/2013 z dnia 28 maja 2013r.
Uchwałą Rady
Gminy Krzykosy Nr XXXI/220/2013 z dnia 21 czerwca 2013r.
Zarządzeniem
Wójta Gminy Nr 152/2013 z dnia 31 lipca 2013r.
Uchwałą Rady
Gminy Krzykosy Nr XXXIII/227/2013 z dnia 24 września 2013r.
Uchwałą Rady
Gminy Krzykosy Nr XXXIV/233/2013 z dnia 30 października 2013r.
wprowadza się
następujące zmiany:
1) §
1 otrzymuje brzmienie:
„§1. 1. Ustala
się dochody budżetu na 2013 rok w łącznej kwocie 20.138.079,00 zł
z tego:
- dochody bieżące w kwocie 18.188.701,09
zł
- dochody majątkowe w kwocie 1.949.377,91
zł
zgodnie z załącznikiem Nr 1 do uchwały
2. Dochody, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:
1) dotacje
celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych
odrębnymi ustawami w wysokości 2.549.817,65
zł zgodnie z załącznikiem Nr 3,
2) środki na finansowanie wydatków na realizację
zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i
3 ufp, w kwocie 2.310.153,34 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 5
3) dochody na zadania realizowane w drodze umów lub
porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 187.500,00 zł,
zgodnie z
załącznikiem Nr 6,
2) § 2 otrzymuje brzmienie:
„§ 2.1. Ustala
się wydatki budżetu na rok 2013 w łącznej kwocie 20.596.782,00 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 2, z tego:
- wydatki bieżące w kwocie 18.735.768,46 zł
- wydatki majątkowe w kwocie 1.861.013,54 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 4.
2. Wydatki, o
których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:
1) wydatki na realizację zadań z zakresu
administracji rządowej i innych zleconych
odrębnymi ustawami w wysokości 2.549.817,65 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 3,
2) wydatki na
realizację zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień
między
jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 264.165,00.zł
zgodnie z
załącznikiem Nr 6,
3) wydatki na
programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.
1 pkt 2 i 3
ufp w części związanej z realizacją zadań w wysokości 973.792,56 zł
zgodnie z
załącznikiem Nr 5
3) §
3 otrzymuje brzmienie:
„§ 3. Deficyt budżetu w kwocie 458.703,00 zł zostanie sfinansowany przychodami z tytułu kredytów."
4) §
4 otrzymuje brzmienie:
„§ 4. Określa się łączną kwotę planowanych przychodów budżetu w wysokości
1.784.735,59 zł, zgodnie z
załącznikiem Nr 7
5) §
6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. Określa się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i
pożyczek w kwocie 1.726.288,12 zł, w
tym na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu 500.000,00 zł.
6) §
7 otrzymuje brzmienie:
„§ 7. Ustala się zestawienie planowanych kwot
dotacji, z tego:
1)
dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych 565.165,00 zł
2)
dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych
49.100,00 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 8
7) §
8 otrzymuje brzmienie:
„ §
8. Upoważnia się Wójta do:
1)
zaciągania kredytów i pożyczek:
- na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego przejściowego
deficytu budżetu do wysokości 500.000,00
zł
- o których mowa w art. 89 ust. 1 pkt 2-4 ufp z dnia 27 sierpnia 2009r
do wysokości 1.226.288,12 zł
2)
dokonywania zmian w budżecie polegających na
przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach
działu w zakresie wydatków na wynagrodzenia ze stosunku pracy, wydatków
majątkowych między zadaniami w ramach działu każdorazowo do kwoty 100.000.zł
3)
przekazania uprawnień kierownikom jednostek
organizacyjnych do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w
roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości
działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza 2013 rok,
4)
lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w
innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu.
8) §
10 otrzymuje brzmienie:
„§10 . Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów
alkoholowych w kwocie 93.000,00 zł
przeznacza się na wydatki na realizację zadań określonych
w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz
przeciwdziałania narkomanii, zgodnie z załącznikiem Nr 9
9) §
12 otrzymuje brzmienie:
§12. Tworzy się rezerwy:
1) ogólną w
wysokości 33.400,00 zł
2) celowe w wysokości 42.000,00 zł
z tego na realizację zadań
własnych z zakresu zarządzenia kryzysowego w wysokości 42.000,00 zł
10) § 13
otrzymuje brzmienie:
„§13. Ustala się fundusz sołecki w formie zestawienia wydatków z
podziałem kwot dla poszczególnych sołectw na realizację wnioskowanych
przedsięwzięć, zgodnie z załącznikiem Nr 11. „
§ 2. 1. W załączniku Nr 1 do Uchwały
wprowadza się zmiany określone załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały.
2. W załączniku
Nr 2 do Uchwały wprowadza się zmiany określone załącznikiem Nr 2 do niniejszej
uchwały.
3.
Załącznik Nr 4 do Uchwały otrzymuje brzmienie określone w załączniku Nr 3 do
niniejszej uchwały.
4.
Załącznik Nr 7 do Uchwały otrzymuje brzmienie określone w załączniku Nr 4 do
niniejszej uchwały.
5.
Załącznik Nr 8 do Uchwały otrzymuje brzmienie określone w załączniku Nr 5 do
niniejszej uchwały.
6.
Załącznik Nr 9 do Uchwały otrzymuje brzmienie określone w załączniku Nr 6 do
niniejszej uchwały.
7.
Załącznik Nr 11 do Uchwały otrzymuje brzmienie określone w załączniku Nr 7 do
niniejszej uchwały.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się
Wójtowi.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem
podjęcia.
Załączniki:
Przewodniczący Rady Gminy
(-) Wiesław Zając