RADY GMINY KRZYKOSY
z dnia 29 listopada 2013 r.
w sprawie zarządzenia poboru podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób fizycznych w drodze inkasa na terenie Gminy Krzykosy.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 594 ze zmianami) art. 6 ust. 12 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2010 r. Nr 95, poz. 613 ze zmianami), art. 6b. ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2006 r. Nr 136, poz. 969 ze zmianami) oraz art. 6 ust. 8 ustawy z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (Dz. U. z 2013 r., poz. 465) w związku z art. 9, art. 28 § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zmianami) Rada Gminy Krzykosy uchwala, co następuje:
§ 1. Zarządza się pobór w drodze inkasa:
1) podatku od nieruchomości od osób fizycznych,
2) podatku rolnego od osób fizycznych,
3) podatku leśnego od osób fizycznych.
§ 2. Na inkasentów podatków, o których mowa w § 1 wyznacza się sołtysów na terenie swoich sołectw, t.j.:
1) Pana Leszka Marciniaka - na terenie sołectwa Garby, obejmującego miejscowości: Garby, Kaźmierki,
2) Pana Pawła Maciejewskiego - na terenie sołectwa Krzykosy, obejmującego miejscowości: Krzykosy, Baba, Lubrze,
3) Pana Stanisława Janasika - na terenie sołectwa Miąskowo, obejmującego miejscowości: Miąskowo, Murzynówko,
4) Panią Hannę Matuszewską - na terenie sołectwa Młodzikowo, obejmującego miejscowości: Młodzikowo, Młodzikowice,
5) Pan Krzysztofa Ambrożego - na terenie sołectwa Młodzikówko, obejmującego miejscowości: Młodzikówko,
6) Pana Feliksa Szmanię - na terenie sołectwa Murzynowo Leśne, obejmującego miejscowości: Murzynowo Leśne, Murzynowiec Leśny,
7) Panią Czesławę Ziętą - na terenie sołectwa Pięczkowo, obejmującego miejscowości: Pięczkowo z wyłączeniem nr 15, 17, 19 z ulicy Miłosławskiej,
8) Pana Pawła Grześkowiaka - na terenie sołectwa Solec, obejmującego miejscowości: Solec, Przymiarki, Małoszki,
9) Pana Marka Binkowskiego - na terenie sołectwa Sulęcin, obejmującego miejscowości: Sulęcin, ,
10) Pana Jerzego Głowalę - na terenie sołectwa Sulęcinek, obejmującego miejscowości: Sulęcinek, Bogusławki, Borowo,
11) Panią Alinę Nowak - na terenie sołectwa Wiosna, obejmującego miejscowości: Wiosna, Antonin, Wygranka, Pięczkowo ulica Miłosławska nr 15, 17, 19, ,
12) Panią Annę Wojtkowiak - na terenie sołectwa Witowo, obejmującego miejscowości: Witowo, Bronisław, Wiktorowo.
§ 3. Zarządzenie poboru podatków w drodze inkasa nie wyklucza możliwości uiszczania należności przez podatników na właściwy rachunek bankowy Gminy Krzykosy.
§ 4. Określa się, za inkaso podatków, wynagrodzenie inkasenta składające się z:
1) Wynagrodzenia ryczałtowego w wysokości 150,00 zł kwartalnie,
2) Wynagrodzenie w wysokości 6% prowizji od zainkasowanych kwot podatków.
§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 6. Traci moc Uchwała Nr XI/84/2011 Rady Gminy Krzykosy z dnia 28 października 2011 r. w sprawie zarządzenia poboru podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób fizycznych w drodze inkasa na terenie Gminy Krzykosy opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego z dnia 9 grudnia 2011 r. Nr 336, poz. 5723.
§ 7. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.
UCHWAŁA NR XXXV/248/2013
RADY GMINY KRZYKOSY
z dnia 29 listopada 2013 roku
w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Na podstawie art. 6l. ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zmianami) oraz art.18, ust.2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r., poz. 594 ze zmianami); Rada Gminy Krzykosy uchwala, co następuje:
§ 1. Ustala się, że opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, na terenie nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy uiszcza się bez wezwania począwszy od 2014 roku w okresach dwumiesięcznych w następujących terminach:
- do końca miesiąca lutego za miesiące styczeń i luty,
- do końca miesiąca kwietnia za miesiące marzec i kwiecień,
- do końca miesiąca czerwca za miesiące maj i czerwiec,
- do końca miesiąca sierpnia za miesiące lipiec i sierpień,
- do końca miesiąca października za miesiące wrzesień i październik,
- do końca miesiąca grudnia za miesiące listopad i grudzień.
§ 2. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi uiszcza się na rachunek bankowy Gminy Krzykosy.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Krzykosy.
§ 4. Traci moc Uchwała Nr XXIV/169/2012 Rady Gminy Krzykosy z dnia 14 grudnia 2012 r. w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego z dnia 9 stycznia 2013 poz. 300.
§ 5. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2014 r.
Przewodniczący Rady Gminy
Wiesław
Zają
UCHWAŁA Nr XXXV/247/2013
RADY GMINY KRZYKOSY
z dnia 29 listopada 2013 roku
w sprawie nadania nazwy ulicy w miejscowości Murzynowo Leśne
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 13 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013r. poz. 594 ze zmianami) i art. 8 ust. 1a ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2013r., poz. 260) Rada Gminy Krzykosy uchwala, co następuje:
§ 1. Drodze wewnętrznej o numerach ewidencyjnych działek 65/5 i 66 położonej w miejscowości Murzynowo Leśne nadaje się nazwę ulica LEŚNA.
§ 2. Szczegółowe położenie ulicy, o której mowa w § 1 określa załącznik do Uchwały.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Krzykosy.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Wiesław Zając
UCHWAŁA NR XXXV/246/2013
RADY GMINY KRZYKOSY
z dnia 29 listopada 2013 roku
w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2014 rok.
Na podstawie art. 41 ust.2 ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2012r. poz. 1356) oraz art.18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2013 r. poz.594 ze zmianami ) Rada Gminy Krzykosy uchwala, co następuje:
§ 1. Uchwala się Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2014 rok w brzmieniu załącznika do uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2014 roku
Załączniki:
Przewodniczący Rady Gminy
Wiesław Zając
UCHWAŁA NR XXXV/245/2013
RADY GMINY KRZYKOSY
z dnia 29 listopada 2013r.
zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Krzykosy
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( tekst jednolity Dz. U. z 2013r., poz. 594 ze zm.) oraz art. 226, 227, 228, 229, 230 i 231 ustawy dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013r., poz. 885 ze zm.) w związku z art.121 ust.8 oraz art.122 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 157 poz. 1241 ze zm.) Rada Gminy Krzykosy uchwala co następuje:
§ 1.W uchwale Nr XXV/175/2012 z dnia 28 grudnia 2012 roku w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Krzykosy zmienionej:
Uchwałą Rady Gminy Krzykosy Nr XXVII/186/2013 z dnia 14 marca 2013r.
Uchwałą Rady Gminy Krzykosy Nr XXVIII/189/2013 z dnia 22 marca 2013r.
Uchwałą Rady Gminy Krzykosy Nr XXIX/202/2013 z dnia 30 kwietnia 2013r.
Uchwałą Rady Gminy Krzykosy Nr XXX/209/2013 z dnia 28 maja 2013r.
Uchwałą Rady Gminy Krzykosy Nr XXXI/221/2013 z dnia 21 czerwca 2013r.
Uchwałą Rady Gminy Krzykosy Nr XXXIII/228/2013 z dnia 24 września 2013r.
Uchwałą Rady Gminy Krzykosy Nr XXXIV/234/2013 z dnia 30 października 2013r.
wprowadza się następujące zmiany:
1) Załącznik Nr 1 do uchwały otrzymuje nowe brzmienie określone załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały.
2) Załącznik Nr 2 do uchwały otrzymuje nowe brzmienie określone załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 2.Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Krzykosy.
§ 3.Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załączniki:
UCHWAŁA Nr XXXV/244/2013
RADY GMINY KRZYKOSY
z dnia 29 listopada 2013r.
w sprawie zmian w budżecie gminy na 2013 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 594 ze zm.), art. 212, 214, 215, 222, 235-237, 258, i 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013r., poz. 885 ze zm.) Rada Gminy uchwala co następuje:
§ 1. W uchwale Nr XXV/176/2012 z dnia 28 grudnia 2012r. w sprawie budżetu na 2013 rok , zmienionej:
Uchwałą Rady Gminy Krzykosy Nr XXVI/177/2013 z dnia 30 stycznia 2013r.
Uchwałą Rady Gminy Krzykosy Nr XXVIII/188/2013 z dnia 22 marca 2013r.
Uchwałą Rady Gminy Krzykosy Nr XXIX/201/2013 z dnia 30 kwietnia 2013r.
Uchwałą Rady Gminy Krzykosy Nr XXX/208/2013 z dnia 28 maja 2013r.
Uchwałą Rady Gminy Krzykosy Nr XXXI/220/2013 z dnia 21 czerwca 2013r.
Zarządzeniem Wójta Gminy Nr 152/2013 z dnia 31 lipca 2013r.
Uchwałą Rady Gminy Krzykosy Nr XXXIII/227/2013 z dnia 24 września 2013r.
Uchwałą Rady Gminy Krzykosy Nr XXXIV/233/2013 z dnia 30 października 2013r.
wprowadza się następujące zmiany:
1) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§1. 1. Ustala się dochody budżetu na 2013 rok w łącznej kwocie 20.138.079,00 zł
z tego:
- dochody bieżące w kwocie 18.188.701,09 zł
- dochody majątkowe w kwocie 1.949.377,91 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 1 do uchwały
2. Dochody, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:
1) dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych odrębnymi ustawami w wysokości 2.549.817,65 zł zgodnie z załącznikiem Nr 3,
2) środki na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ufp, w kwocie 2.310.153,34 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 5
3) dochody na zadania realizowane w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 187.500,00 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 6,
2) § 2 otrzymuje brzmienie:
„§ 2.1. Ustala się wydatki budżetu na rok 2013 w łącznej kwocie 20.596.782,00 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 2, z tego:
- wydatki bieżące w kwocie 18.735.768,46 zł
- wydatki majątkowe w kwocie 1.861.013,54 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 4.
2. Wydatki, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:
1) wydatki na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych
odrębnymi ustawami w wysokości 2.549.817,65 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 3,
2) wydatki na realizację zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień
między jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 264.165,00.zł
zgodnie z załącznikiem Nr 6,
3) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.
1 pkt 2 i 3 ufp w części związanej z realizacją zadań w wysokości 973.792,56 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 5
3) § 3 otrzymuje brzmienie:
„§ 3. Deficyt budżetu w kwocie 458.703,00 zł zostanie sfinansowany przychodami z tytułu kredytów."
4) § 4 otrzymuje brzmienie:
„§ 4. Określa się łączną kwotę planowanych przychodów budżetu w wysokości 1.784.735,59 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 7
5) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. Określa się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek w kwocie 1.726.288,12 zł, w tym na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu 500.000,00 zł.
6) § 7 otrzymuje brzmienie:
„§ 7. Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji, z tego:
1) dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych 565.165,00 zł
2) dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych 49.100,00 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 8
7) § 8 otrzymuje brzmienie:
„ § 8. Upoważnia się Wójta do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek:
- na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego przejściowego deficytu budżetu do wysokości 500.000,00 zł
- o których mowa w art. 89 ust. 1 pkt 2-4 ufp z dnia 27 sierpnia 2009r
do wysokości 1.226.288,12 zł
2) dokonywania zmian w budżecie polegających na przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu w zakresie wydatków na wynagrodzenia ze stosunku pracy, wydatków majątkowych między zadaniami w ramach działu każdorazowo do kwoty 100.000.zł
3) przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza 2013 rok,
4) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu.
8) § 10 otrzymuje brzmienie:
„§10 . Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 93.000,00 zł przeznacza się na wydatki na realizację zadań określonych
w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii, zgodnie z załącznikiem Nr 9
9) § 12 otrzymuje brzmienie:
§12. Tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości 33.400,00 zł
2) celowe w wysokości 42.000,00 zł
z tego na realizację zadań własnych z zakresu zarządzenia kryzysowego w wysokości 42.000,00 zł
10) § 13 otrzymuje brzmienie:
„§13. Ustala się fundusz sołecki w formie zestawienia wydatków z podziałem kwot dla poszczególnych sołectw na realizację wnioskowanych przedsięwzięć, zgodnie z załącznikiem Nr 11. „
§ 2. 1. W załączniku Nr 1 do Uchwały wprowadza się zmiany określone załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały.
2. W załączniku Nr 2 do Uchwały wprowadza się zmiany określone załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały.
3. Załącznik Nr 4 do Uchwały otrzymuje brzmienie określone w załączniku Nr 3 do niniejszej uchwały.
4. Załącznik Nr 7 do Uchwały otrzymuje brzmienie określone w załączniku Nr 4 do niniejszej uchwały.
5. Załącznik Nr 8 do Uchwały otrzymuje brzmienie określone w załączniku Nr 5 do niniejszej uchwały.
6. Załącznik Nr 9 do Uchwały otrzymuje brzmienie określone w załączniku Nr 6 do niniejszej uchwały.
7. Załącznik Nr 11 do Uchwały otrzymuje brzmienie określone w załączniku Nr 7 do niniejszej uchwały.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załączniki:
Przewodniczący Rady Gminy
(-) Wiesław Zając