WAŻNE!
Jesteś tutaj:   

Uchwała Nr XIV/147/2020

Uchwała Nr XIV/147/2020

UCHWAŁA NR XIV/147/2020
RADY GMINY KRZYKOSY
z dnia 26 lutego 2020 r.

w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Krzykosy w zakresie eksploatacji kruszywa oraz działalności gospodarczej - część A

    Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j.: Dz. U. z 2019 r., poz. 506, ze zm.) oraz art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t. j.: Dz. U. z 2018 r., poz. 1945, ze zm.), Rada Gminy Krzykosy uchwala, co następuje:

§ 1. 1. Uchwala się miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego gminy Krzykosy w zakresie eksploatacji kruszywa oraz działalności gospodarczej, w jego części A dotyczącej eksploatacji kruszywa, zwany dalej „miejscowym planem", po stwierdzeniu, że nie narusza on ustaleń Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Krzykosy, uchwalonego uchwałą Nr XVIII/104/2000 Rady Gminy Krzykosy z dnia 29 czerwca 2000 r., z późn. zm.
2. Granice terenów objętych miejscowym planem określają części graficzne miejscowego planu.
3. Załączniki do niniejszej uchwały stanowią:
1) załączniki Nr 1, Nr 2, Nr 3, Nr 4, Nr 5, Nr 6, Nr 7, Nr 8, Nr 9, Nr 10, Nr 11 – części graficzne miejscowego planu, opracowane na mapach w skali 1:1000, zwane dalej rysunkami miejscowego planu, zatytułowane: „Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego gminy Krzykosy w zakresie eksploatacji kruszywa i działalności gospodarczej - część A";
2) załącznik nr 12 – Rozstrzygnięcie Rady Gminy Krzykosy o sposobie rozpatrzenia uwag do projektu miejscowego planu;
3) załącznik nr 13 – Rozstrzygnięcie Rady Gminy Krzykosy o sposobie realizacji, zapisanych w miejscowym planie, inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy, oraz zasadach
ich finansowania, zgodnie z przepisami o finansach publicznych.

§ 2. Ilekroć w uchwale jest mowa o:
1) „ustawie" – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t. j.: Dz. U. z 2018 r., poz. 1945, ze zm.);
2) „obszarze i terenie górniczym" – należy przez to rozumieć obszar i teren górniczy w rozumieniu ustawy Prawo geologiczne i górnicze,
3) „filarze ochronnym" – należy przez to rozumieć pas terenu, wchodzący w skład terenu górniczego, wyznaczony zazwyczaj wzdłuż granic terenu górniczego; w obszarze filara ochronnego, ze względu na ochronę oznaczonych dóbr, wydobywanie kopalin nie może być prowadzone albo może być dozwolone tylko w sposób zapewniający ochronę tych dóbr.

§ 3. 1. W zakresie przeznaczenia terenów oraz linii rozgraniczających tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania ustala się:
1) przeznaczenie terenów:
a) tereny górnicze, oznaczone symbolami 1PG, 2PG, 3PG, 4PG, 5PG, 6PG, 7PG, 8PG, 9PG, 10PG, 11PG, 12PG, 13PG.
b) teren wód, oznaczony symbolem W;
2) linie rozgraniczające tereny, o których mowa w pkt. 1.
2. Symbole graficzne przeznaczenia terenów oraz przebieg linii rozgraniczających tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania określają rysunki miejscowego planu.
3. Symbole graficzne przeznaczenia terenów składają się z liczb porządkowych i liter; jeżeli w dalszej treści uchwały ustalenia odnoszą się wyłącznie do oznaczenia literowego terenu, oznacza to, że odnoszą się do wszystkich terenów o tym oznaczeniu.

§ 4. W zakresie zasad ochrony i kształtowania ładu przestrzennego nie podejmuje się ustaleń.

§ 5. W zakresie zasad ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu ustala się :
1) dopuszczenie lokalizowania przedsięwzięć mogących zawsze znacząco lub potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko w zakresie dopuszczonym niniejszym planem, pod warunkiem zachowania standardów środowiska na terenach na których inwestor nie posiada tytułu prawnego;
2) zaopatrzenie w wodę – z sieci wodociągowej lub dowóz wody beczkowozami;
3) odprowadzenie ścieków bytowych do szczelnych zbiorników na ścieki, w tym w przenośnych toaletach lub kontenerach socjalno-sanitarnych;
4) odprowadzenie wód opadowych i roztopowych do ziemi lub do wód, zgodnie z przepisami odrębnymi;
5) stosowanie do ogrzewania pomieszczeń socjalnych energii elektrycznej lub paliw niskoemisyjnych;
6) gospodarowanie odpadami zgodnie z przepisami odrębnymi;
7) dopuszczenie:
a) zagospodarowania na miejscu nadmiaru mas ziemnych usuwanych albo przemieszczanych w związku z eksploatacją złoża,
b) przyjęcia na cele rekultywacji mas ziemnych z innych miejsc ich powstawania pod warunkiem, że ich zastosowanie nie spowoduje przekroczeń dopuszczalnych zawartości substancji powodujących ryzyko w glebie lub ziemi.

§ 6. W zakresie zasad kształtowania krajobrazu nie podejmuje się ustaleń.

§ 7. W zakresie ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków, w tym krajobrazów kulturowych oraz dóbr kultury współczesnej ustala się:
1) strefy ochrony konserwatorskiej zewidencjonowanych stanowisk archeologicznych dla stanowisk archeologicznych znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków oraz w wojewódzkiej ewidencji zabytków:
a) na terenie 2PG - dla stanowisk archeologicznych AZP 58-31/25, AZP 58-31/26;
b) na terenie 7PG - dla stanowiska archeologicznego AZP 58-31/30;
c) na terenie 11PG - dla stanowiska archeologicznego AZP 58-31/91;
d) na terenie 12PG - dla stanowiska archeologicznego AZP 58-32/74;
e) na terenie 13PG - dla stanowisk archeologicznych AZP 58-31/15, AZP 58-31/24;
2) strefy ochrony, o których mowa w pkt. 1, określono na rysunkach miejscowego planu;
3) na obszarach stref ochrony konserwatorskiej zewidencjonowanych stanowisk archeologicznych ujętych w gminnej i wojewódzkiej ewidencji zabytków dopuszcza się działalność inwestycyjną i określa wymóg prowadzenia wyprzedzających badań wykopaliskowych w zakresie eksploatacji kruszywa;
4) zastosowanie mają przepisy odrębne o ochronie i opiece nad zabytkami.

§ 8. W zakresie wymagań wynikających z potrzeb kształtowania przestrzeni publicznych nie podejmuje się ustaleń.

§ 9. W zakresie zasad kształtowania zabudowy oraz wskaźników zagospodarowania terenów górniczych PG ustala się:
1) dopuszczenie lokalizowania: sieci i urządzeń infrastruktury technicznej oraz wyłącznie na czas eksploatacji złoża - urządzeń niezbędnych przy eksploatacji złoża oraz kontenerów administracyjno-socjalnych;
2) zakaz:
a) lokalizowania budynków i budowli,
b) składowania odpadów w odkrywce;
3) nakaz:
a) zachowania filarów ochronnych zgodnie z przepisami odrębnymi,
b) wykonania po zakończeniu eksploatacji złoża rekultywacji terenu w sposób określony w uzyskanej koncesji,
c) wyznaczenie miejsc postojowych na samochody osobowe w liczbie nie mniejszej niż 2 miejsca na 2 zatrudnionych,
d) miejsca przeznaczone na parkowanie pojazdów zaopatrzonych w kartę parkingową, zgodnie z przepisami odrębnymi;
4) obsługę komunikacyjną z przyległych dróg, położonych poza obszarem objętym miejscowym planem, w tym poprzez istniejące drogi polne, przy czym obsługa terenów oznaczonych jako 6PG, 7PG, 8PG, 9 PG, 10PG, 12 PG nastąpi poprzez część działek, które położone są poza granicami miejscowego planu.

§ 10. W zakresie zasad kształtowania zabudowy oraz wskaźników zagospodarowania terenu wód W ustala się:
1) dopuszczenie lokalizowania urządzeń do utrzymania wód;
2) minimalną powierzchnię biologicznie czynną - 80% powierzchni terenu.

§ 11. 1. W zakresie granic i sposobów zagospodarowania terenów lub obiektów podlegających ochronie, na podstawie odrębnych przepisów, terenów górniczych, a także obszarów szczególnego zagrożenia powodzią, obszarów osuwania się mas ziemnych, krajobrazów priorytetowych określonych w audycie krajobrazowym oraz w planach zagospodarowania przestrzennego województwa ustala się:
1) w obrębie Głównego Zbiornika Wód Podziemnych GZWP 150 – Pradolina Warszawsko-Berlińska położone są w całości tereny 1PG, 2PG, 3PG, 4PG, 5PG, 6PG, 7PG, 8PG, 9PG, 10PG, 12PG i 13PG;
2) w obrębie Głównego Zbiornika Wód Podziemnych GZWP 143 – Subzbiornik Inowrocław-Gniezno położone są tereny:
a) w całości - 9PG i 10PG;
b) w części: 2PG, 3PG, 7PG i 13PG;
3) w obszarze objętym koncesją na poszukiwanie i rozpoznawanie złóż ropy naftowej i gazu ziemnego „Kórnik Środa Wielkopolska" nr 32/96/p z dnia 19.07.1996 r. – ważną do dnia 19.07.2021 r. położone są w całości tereny 2PG, 3PG, 4PG, 5PG, 6PG, 7PG, 8PG, 9PG, 10PG, 12PG i 13PG;
4) w obszarze objętym koncesją na poszukiwanie i rozpoznawanie złóż ropy naftowej i gazu ziemnego oraz wydobywanie ropy naftowej i gazu ziemnego ze złóż w obszarze „Śrem-Jarocin" nr 29/2001/Ł z dnia 08.05.2017 r. – ważną do dnia 08.05.2047 r. położone są w całości tereny 1PG i 11PG;
5) na obszarach narażonych na zalanie w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia wału przeciwpowodziowego położone są tereny w następującym zakresie:
a) w całości tereny 1PG, 2PG, 3PG, 8PG, 11PG;
b) częściowo tereny 4PG, 5PG, 6PG, 7PG;
6) w granicach obszaru zagrożonego osuwaniem się mas ziemnych położony jest w całości teren 12PG
7) na istniejących obszarach górniczych położone są:
a) w całości tereny 4PG, 6PG, 7PG;
b) w części teren 10PG;
8) na terenach udokumentowanych kopalin kruszyw naturalnych położone są częściowo:
a) teren 1PG - na terenie "Krzykosy KR" (ID18316),
b) teren 4PG - na terenie "Garby II" (ID12465),
c) teren 6PG - na terenie "Garby ŁJB II" (ID17070),
d) teren 6PG - na terenie "Garby MB " (ID12463),
e) tereny 7PG i 8PG - na terenie "Garby AS" (ID12060),
f) teren 11PG - na terenie "Młodzikowo ST" (ID15513).
2. Granice obszarów, o których mowa w ust. 1, o ile przebiegają przez tereny objęte miejscowym planem, określa rysunek miejscowego planu.

§ 12. W zakresie szczegółowych zasad i warunków scalania i podziału nieruchomości nie podejmuje się ustaleń.

§ 13. W zakresie szczególnych warunków zagospodarowania terenów oraz ograniczeń w ich użytkowaniu, w tym zakazu zabudowy, ustala się:
1) uwzględnienie urządzeń melioracji zgodnie z przepisami odrębnymi;
2) przy lokalizowaniu budowli o wysokości równej 50 m n. p. t. i wyższych zastosowanie mają przepisy odrębne w zakresie sposobu zgłaszania oraz oznakowania przeszkód lotniczych;
3) uwzględnienie przy lokalizowaniu obiektów istniejących sieci infrastruktury technicznej, zgodnie z brzmieniem przepisów odrębnych, a w tym linii elektroenergetycznych wraz z pasami ochrony funkcyjnej: 400 kV, 110 kV i 15 kV.

§ 14. W zakresie zasad modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji i infrastruktury technicznej ustala się możliwość przebudowy, rozbudowy i budowy sieci infrastruktury technicznej oraz dróg.

§ 15. W zakresie ustalenia sposobu i terminu tymczasowego zagospodarowania, urządzania i użytkowania terenów nie podejmuje się ustaleń.

§ 16. Określa się stawkę procentową, na podstawie której ustala się opłatę, o której mowa w art. 36 ust. 4 Ustawy w wysokości 30%.

§ 17. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Krzykosy.

§ 18. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

Przewodniczący      
Rady Gminy         
(-) Krzysztof Jankowiak

Załączniki

Ikona PDF Załącznik Nr 1 [pdf]
Ikona PDF Załącznik Nr 2 [pdf]
Ikona PDF Załącznik Nr 3 [pdf]
Ikona PDF Załącznik Nr 4 [pdf]
Ikona PDF Załącznik Nr 5 [pdf]
Ikona PDF Załącznik Nr 6 [pdf]
Ikona PDF Załącznik Nr 7 [pdf]
Ikona PDF Załącznik Nr 8 [pdf]
Ikona PDF Załącznik Nr 9 [pdf]
Ikona PDF Załącznik Nr 10 [pdf]
Ikona PDF Załącznik Nr 11 [pdf]
Ikona PDF Załącznik Nr 12 [pdf]
Ikona PDF Załącznik Nr 13 [pdf]
Ikona PDF Lokalizacja obszarów objętych opracowaniem [pdf]

Uzasadnienie

Uzasadnienie
do Uchwały Nr XIV/147/2020
Rady Gminy Krzykosy z dnia 26 lutego 2020 r.

w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Krzykosy, w zakresie eksploatacji kruszywa oraz działalności gospodarczej - część A

    Rada Gminy Krzykosy podjęła w dniu 22 czerwca 2018 r. Uchwałę Nr XLVII/285/2018 w sprawie przystąpienia do sporządzenia w zakresie eksploatacji kruszywa oraz działalności gospodarczej.
Uchwała w sprawie miejscowego planu dotyczy 11 obszarów:
w obrębie Garby:
-działki o numerze 27,
-działek o numerach ewidencyjnych 33, 34, 35, 36, 37/1, 39,
-działki o numerze 160/2,
-części działek o numerach ewidencyjnych 162/1, 165/1
-części działek o numerach ewidencyjnych 170, 171
-działki o numerze 173 oraz części 172, 175, 176, 180, 181, 177/1,
-części działki o numerze 5,
-części działek o numerze 137/1, 138;
w obrębie Pięczkowo - części działki numerze ewidencyjnym 669,
w obrębie Młodzikowo - działki o numerze ewidencyjnym 32/1;
w obrębie Krzykosy - działek o numerze ewidencyjnym 57, 58.
    Dla ww. obszarów obowiązywał miejscowy plan zagospodarowania gminy Krzykosy, uchwalony Uchwałą Nr V/23/2007 z dnia 22 lutego 2007 r., opublikowaną w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego z dnia 19 kwietnia 2007 r. Nr 58, poz. 1526, z późn. zm. Niniejszy miejscowy plan stanowi zmianę wyżej określonego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Krzykosy, w zakresie określonym na wstępie.
    Zasadniczym celem opracowania miejscowego planu, stanowiącego częściową zmianę ww. planu jest przeznaczenie terenów na cele terenów górniczych. Zmiana ta pozwoli na eksploatacje złóż kruszyw naturalnych.
    Z wnioskiem o opracowanie miejscowego planu wystąpili właściciele terenów. Zapisy obowiązującego miejscowego planu uniemożliwiały realizację powyższych przedsięwzięć.
    Projekt miejscowego planu został wykonany zgodnie z przedmiotem i zakresem określonym ww. uchwałą oraz art. 17 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t. j.: Dz. U. z 2018 r. poz. 1945, ze zm.), zwaną dalej Ustawą.
    Nie podjęto ustaleń w zakresie:
1) wymagań wynikających z potrzeb kształtowania przestrzeni publicznych;
2) kształtowania krajobrazu;
3) intensywności zabudowy;
4) szczegółowych zasad i warunków scalania i podziału nieruchomości;
5) sposobu i terminu tymczasowego zagospodarowania, urządzania i użytkowania terenów.
Ustalenia w wyżej wymienionym zakresie nie zostały podjęte z uwagi na poniższe okoliczności:
1) brak w obszarach planu terenów publicznych w rozumieniu Ustawy;
2) z powodu nielokalizowania budynków;
3) poszczególne działki lub grupy działek należą do jednego właściciela, a określone w planie przeznaczenie terenów umożliwia zagospodarowanie terenów bez dokonywania scaleń i podziału;
4) nie przewiduje się wprowadzenia jakichkolwiek form tymczasowych zagospodarowania, urządzania i użytkowania terenu.
    Zgodnie z art. 55 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t. j: Dz. U. z 2018 r. poz. 2081, ze zm.), do przyjętego dokumentu załącza się pisemne podsumowanie zawierające uzasadnienie wyboru przyjętego dokumentu w odniesieniu do rozpatrywanych rozwiązań alternatywnych.
W niniejszym przypadku nie rozpatrywano rozwiązań alternatywnych z uwagi na to, że parametry zagospodarowania terenów zostały wprowadzone zgodnie z zapotrzebowaniem inwestycyjnym. W miejscowym planie uwzględniono w całości ustalenia zawarte w prognozie oddziaływania na środowisko. Uwzględniono również uwagi opiniujących i uzgadniających projekt miejscowego planu.
    Projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, składający się z tekstu planu i rysunku planu, przygotowuje się wraz z uzasadnieniem, które zawierać musi informacje dotyczące sposobu realizacji wymagań wynikających z art. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t. j.: Dz. U. z 2018 r. poz. 1945). Informacje te przedstawiono poniżej.
    Ustalenia miejscowego planu są zgodne z wynikami analizy, o której mowa w art. 32 ust. 1, przyjętymi Uchwałą Nr XVII/111/2016 Rady Gminy Krzykosy z dnia 28 kwietnia 2016 r. w sprawie aktualności Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz planów zagospodarowania przestrzennego gminy Krzykosy.
    Zasady zabudowy i zagospodarowania terenu, określone w miejscowym planie, nie naruszają ustaleń obowiązującego Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Krzykosy.
    Bilans kosztów i wpływów zawarto w Prognozie finansowej przygotowanej w związku ze sporządzeniem miejscowego planu. Prognozuje się wpływ uchwalenia miejscowego planu na finanse publiczne. Gmina nie poniesie kosztów związanych z uchwaleniem miejscowego planu. Przewiduje się wpływy do budżetu gminy. Bilans jest dodatni po stronie wpływów.
    Po wyczerpaniu procedury przewidzianej ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t. j.: Dz. U. z 2018 r. poz. 1945), przedstawiono Radzie Gminy Krzykosy projekt miejscowego
planu do uchwalenia.
1. Wymagania ładu przestrzennego, w tym urbanistyki i architektury.
 Ład przestrzenny zostanie uzyskany poprzez wyznaczenie zasad zagospodarowania terenu.
2. Walory architektoniczne i krajobrazowe.
Na przedmiotowym terenie zakazuje się lokalizowania budynków i budowli. Na przedmiotowych terenach powstaną wyrobiska, które podlegać będą rekultywacji. Umniejszone zostaną tereny niezabudowane.
3. Wymagania ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej.
W celu ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej podjęto ustalenia, zgodnie z wytycznymi właściwego Konserwatora Zabytków.
4. Wymagania ochrony środowiska, w tym gospodarowania wodami i ochrony gruntów rolnych i leśnych.
Wymagania ochrony środowiska zapewnione zostały poprzez wprowadzenie ustaleń dotyczących: zachowania standardów jakości środowiska, w tym na terenach przyległych oraz wprowadzenia filarów zgodnie z przepisami odrębnymi. Ponadto poprzez: określenie zasad zaopatrzenia w wodę, zagospodarowania ścieków bytowych oraz wód opadowych lub roztopowych, określenia sposobu ogrzewania kontenerów, gospodarki odpadami i zagospodarowania mas ziemnych.
Grunty rolne znajdujące się na obszarze miejscowego planu nie wymagały uzyskania zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych na cele nierolnicze. Na przedmiotowych terenach występują grunty leśne, które wymagały uzyskania zgody na zmianę przeznaczenia gruntów na cele nieleśne. Marszałek Województwa Wielkopolskiego wyraził zgodę na zmianę przeznaczenia na cele nieleśne gruntów leśnych LsVI niestanowiących własności Skarbu Państwa (decyzja DR-I.7151.53.2019 z dnia 10.10.2019 r.).
5. Wymagania ochrony zdrowia oraz bezpieczeństwa ludzi i mienia, a także potrzeby osób niepełnosprawnych.
Wprowadza się nakaz zachowania filarów ochronnych zgodnie z przepisami odrębnymi.
6. Walory ekonomiczne przestrzeni.
Występowanie udokumentowanych złóż kruszyw wpływa korzystnie na walor ekonomiczny przestrzeni.
Zasadnym jest umożliwienie ich eksploatacji.
7. Prawo własności.
Tereny objęte miejscowym planem stanowią grunty będące własnością osób fizycznych..
8. Potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa.
W miejscowym planie nie podjęto ustaleń dotyczących potrzeb obronności i bezpieczeństwa państwa
ponieważ zgodnie z wnioskami, opiniami i uzgodnieniami właściwych instytucji nie zachodziła taka potrzeba.
9. Potrzeby interesu publicznego.
W miejscowym planie nie podjęto ustaleń dotyczących potrzeb interesu publicznego.
10. Potrzeby w zakresie rozwoju infrastruktury technicznej, w szczególności sieci szerokopasmowych.
Uwzględniono potrzeby w zakresie rozwoju infrastruktury technicznej poprzez dopuszczenie lokalizowania obiektów infrastruktury technicznej, w tym inwestycji celu publicznego.
11. Zapewnienie udziału społeczeństwa w pracach nad miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, w tym przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Zapewniono udział społeczeństwa w pracach nad miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego poprzez:
1) ogłoszenie o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu (ogłoszenie w prasie, na stronie biuletynu informacji publicznej Gminy Krzykosy, na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Krzykosy oraz na tablicach ogłoszeń w Młodzikowie, Pięczkowie, Murzynowie Leśnym, Garbach i Krzykosach) i poinformowanie o możliwości składania wniosków do miejscowego planu;
2) ogłoszenie o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu miejscowego planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko ustaleń miejscowego planu (ogłoszenie w prasie, na stronie biuletynu informacji publicznej Gminy Krzykosy, na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Krzykosy oraz na tablicach ogłoszeń w Młodzikowie, Pięczkowie, Garbach, Murzynowie Leśnym i Krzykosach) i poinformowanie o możliwości składania uwag do miejscowego planu i prognozy oddziaływania na środowisko;
3) możliwość wzięcia udziału w dyskusji publicznej nad rozwiązaniami przyjętymi w projekcie miejscowego planu.
12. Zachowanie jawności i przejrzystości procedur planistycznych.
Na każdym etapie sporządzania miejscowego planu zachowano jawność i przejrzystość procedur planistycznych poprzez możliwość wglądu do dokumentacji planistycznej i możliwość zapoznania się z proponowanymi rozwiązaniami.
13. Potrzebę zapewnienia odpowiedniej ilości i jakości wody, do celów zaopatrzenia ludności.
W miejscowym planie uwzględniono potrzebę zapewnienia odpowiedniej ilości i jakości wody do celów zaopatrzenia przedsięwzięć.
14. Wyważenie interesu publicznego i interesu prywatnego, w tym zgłaszanego w postaci wniosków i uwag; analizy ekonomiczne, środowiskowe i społeczne.
Interesem publicznym było zabezpieczenie, zgodnie z obowiązującymi przepisami, terenów górniczych.
Interesem prywatnym było zlokalizowanie przedsięwzięć polegających na eksploatacji powierzchniowej kruszyw naturalnych. Nie było zatem w tym przypadku rozbieżności pomiędzy interesem publicznym i prywatnym.
Projekt miejscowego planu został wyłożony do publicznego wglądu w dniach od 06.12.2019 r. do 31.12.2019 r. Uwagi do projektu można było składać do dnia 16.01.2020 r. W ustawowym terminie uwagi nie wpłynęły .
15. W przypadku sytuowania nowej zabudowy, uwzględnienie wymagań ładu przestrzennego, efektywnego gospodarowania przestrzenią oraz walorów ekonomicznych przestrzeni.
Nie dotyczy ze względu na specyfikę przedsięwzięć.
16. Zgodność z wynikami analizy, o której mowa a art. 32 ust. 1.
Stwierdza się zgodność z wynikami Analizy zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy Krzykosy w latach 2012-2016). Rada Gminy Krzykosy podjęła uchwałę w sprawie aktualności studium i planów miejscowych – Uchwała Nr XVII/111/2016 Rady Gminy Krzykosy z dnia 28 kwietnia 2016 r. w sprawie oceny aktualności Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Krzykosy oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
17. Wpływ na finanse publiczne, w tym na budżet gminy.
Przewiduje się wpływ uchwalenia miejscowego planu na finanse publiczne. Gmina nie poniesie kosztów związanych z uchwaleniem miejscowego planu. Prognozuje się natomiast wpływy do budżetu gminy.