WAŻNE!

Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej Zamawiającego

Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia

Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia

Zawiadomienie o wyborze oferty najkorzystniejszej

Zawiadomienie o wyborze oferty najkorzystniejszej

Informacja z otwarcia ofert

Informacja z otwarcia ofert

Modyfikacja treści SIWZ II

Krzykosy, dnia 25 czerwca 2020 r.

ZP.271.5.GKZ.5.2020

Wykonawcy biorący udział w postępowaniu przetargowym

Dotyczy: postępowania przetargowego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na "Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej Zamawiającego".

Ogłoszenie nr 550711-N-2020 z dnia 15.06.2020r. oraz ogłoszenie o zmianie ogłoszenia nr 540110595-N-2020 z dnia 23-06-2020r.

Gmina Krzykosy, działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t. jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 ze zm.), modyfikuje Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia poprzez:

  • dopuszczenie formy elektronicznej porozumiewania się pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą,
  • oferta oraz dokumenty o których mowa w art. 25 ust. 1 muszą być sporządzona w języku polskim, z zachowaniem formy pisemnej bez użycia ścieralnego nośnika pisma, np. ołówka lub w formie elektronicznej na adres skrzynki ePuap Urząd Gminy Krzykosy: /bo546v1ga3/SkrytkaESP

Wójt Gminy Krzykosy
/-/ inż. Andrzej Janicki

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia II

Ogłoszenie nr 540112078-N-2020 z dnia 25-06-2020 r.

Krzykosy:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

OGŁOSZENIE DOTYCZY:
Ogłoszenia o zamówieniu
INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU
Numer: 550711-N-2020
Data: 15/06/2020
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
GMINA KRZYKOSY, Krajowy numer identyfikacyjny 63125821800000, ul. Główna 37, 63-024 Krzykosy, woj. wielkopolskie, państwo Polska, tel. 61 2815114, 612851514, e-mail ewa.tomczak@krzykosy.pl, michal.jankowiak@krzykosy.pl, faks .
Adres strony internetowej (url): www.gminakrzykosy.pl
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: I
Punkt: I.4)
W ogłoszeniu jest: Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: Tak Inny sposób: Zamawiający wymaga, aby oferta była sporządzona w języku polskim, z zachowaniem formy pisemnej bez użycia ścieralnego nośnika pisma, np. ołówka Adres: Urząd Gminy Krzykosy, ul. Główna 37, 63-024 Krzykosy
W ogłoszeniu powinno być: Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: Tak Inny sposób: Zamawiający wymaga, aby oferta była sporządzona w języku polskim, z zachowaniem formy pisemnej bez użycia ścieralnego nośnika pisma, np. ołówka lub w formie elektronicznej na adres skrzynki ePuap Urząd Gminy Krzykosy: /bo546v1ga3/SkrytkaESP Adres: Urząd Gminy Krzykosy, ul. Główna 37, 63-024 Krzykosy

Wójt Gminy Krzykosy
/-/ inż. Andrzej Janicki

 

Wyjaśnienia Nr 7

Krzykosy, dnia 25 czerwca 2020 r.

ZP.271.5.GKZ.5.2020

Wykonawcy biorący udział w postępowaniu przetargowym

Dotyczy: postępowania przetargowego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na "UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ ZAMAWIAJĄCEGO".

Pytanie nr 1
Prosimy o możliwość dopuszczenia Pełnomocnictwa w wersji elektronicznej z kwalifikowanym podpisem elektronicznym, w ramach równoważności podpisów – dyrektywa 1999/93/WE
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że dopuszcza możliwość złożenia Pełnomocnictw w formie elektronicznej na adres skrzynki ePuap Urząd Gminy Krzykosy: /bo546v1ga3/SkrytkaESP

Wójt Gminy Krzykosy
/-/ inż. Andrzej Janicki

Modyfikacja treści SIWZ

Krzykosy, dnia 23 czerwca 2020 r.

ZP.271.5.GKZ.5.2020

Wykonawcy biorący udział w postępowaniu przetargowym

Dotyczy: postępowania przetargowego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na "Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej Zamawiającego".

Ogłoszenie nr 550711-N-2020 z dnia 15.06.2020 r. oraz ogłoszenie o zmianie ogłoszenia nr 540110595-N-2020 z dnia 23-06-2020 r.

Gmina Krzykosy, działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t. jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 ze zm.), modyfikuje Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia w zakresie: pkt. 10.11 SIWZ, który otrzymuje brzmienie:

pełna nazwa wykonawcy
adres

Gmina Krzykosy
ul. Główna 37
63-024 Krzykosy

 

„OFERTA – UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ
GMINY KRZYKOSY." – NIE OTWIERAĆ PRZED 30.06.2020r. godz. 11:00


Jednocześnie Gmina Krzykosy informuje, że zmienia termin ( pkt. 11.1 i 11.5 ):

  • składania ofert na 30.06.2020 r. godz. 10:30
  • otwarcia ofert na 30.06.2020 r. godz. 11:00


Wójt Gminy Krzykosy
/-/ inż. Andrzej Janicki


Załączniki:
Ikona DOC Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia [760 KB]

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia

Ogłoszenie nr 540110595-N-2020 z dnia 23-06-2020 r.

Krzykosy:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

OGŁOSZENIE DOTYCZY:
Ogłoszenia o zamówieniu
INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU
Numer: 550711-N-2020
Data: 15-06-2020

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
GMINA KRZYKOSY, Krajowy numer identyfikacyjny 63125821800000, ul. Główna 37, 63-024 Krzykosy, woj. wielkopolskie, państwo Polska, tel. 61 2815114, 612851514, e-mail ewa.tomczak@krzykosy.pl, michal.jankowiak@krzykosy.pl, faks .
Adres strony internetowej (url): www.gminakrzykosy.pl

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2)
W ogłoszeniu jest: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 2020-06-25, godzina: 11:30,
W ogłoszeniu powinno być: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 2020-06-30, godzina: 10:30,

Wójt Gminy Krzykosy
/-/ inż. Andrzej Janicki

Wyjaśnienia Nr 6

Krzykosy, dnia 23 czerwca 2020 r.

ZP.271.5.GKZ.5.2020

Wykonawcy biorący udział w postępowaniu przetargowym

Dotyczy: postępowania przetargowego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na "UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ ZAMAWIAJĄCEGO".

Pytanie nr 1
Prosimy o informację czy sumy ubezpieczenia pojazdów są zaktualizowane czy pochodzą z obecnych polis.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że sumy ubezpieczenia pojazdów pochodzą z obecnych polis. Sumy ubezpieczenia zostaną zaktualizowane przed wystawieniem nowych polis.

Pytanie nr 2
Prosimy o podanie liczby pojazdów ubezpieczanych w ostatnich 4 latach z podziałem na ryzyko OC i AC.
Odpowiedź:
18 pojazdów było ubezpieczanych w ryzyku OC ppm, w tym 4 miały również ubezpieczenie Autocasco.

Pytanie nr 3
Prosimy o informację czy podane szkody są przydzielone do roku, w którym zostało wypłacone odszkodowanie czy do roku, w którym było zawarte ubezpieczenie pojazdu.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że podane szkody są przydzielone do roku kalendarzowego wg daty powstałej szkody.

Pytanie nr 4
Prosimy o udostępnienie źródłowych zaświadczeń szkodowych komunikacyjnych.
Odpowiedź:
Zamawiający załącza zaświadczenie.

Wójt Gminy Krzykosy
/-/ inż. Andrzej Janicki


Załączniki:
Ikona PDF Zaświadczenie o przebiegu ubezpieczeń komunikacyjnych [416 KB]

Wyjaśnienia Nr 5

Krzykosy, dnia 23 czerwca 2020 r.

ZP.271.5.GKZ.5.2020

Wykonawcy biorący udział w postępowaniu przetargowym

Dotyczy: postępowania przetargowego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na "UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ ZAMAWIAJĄCEGO".

Pytanie nr 1
Prosimy o potwierdzenie, że zakres ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej nie obejmuje szkód powstałych w związku z posiadaniem, użytkowaniem, zarządzaniem oraz administrowaniem wysypiskiem lub składowiskiem odpadów a także w związku z prowadzeniem działalności związanej z sortowaniem, spalaniem, utylizowaniem, odzyskiem odpadów lub jakimkolwiek innym ich przetwarzaniem.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.

Pytanie nr 2
Prosimy o potwierdzenie, że zakres ochrony ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej nie obejmuje i nie będzie obejmować szkód powstałych w związku z prowadzeniem działalności medycznej, badawczej, farmaceutycznej, a także udzielaniem świadczeń medycznych (nie dotyczy drobnych świadczeń medycznych w DPS, szkołach tj. zakładanie opatrunku, iniekcje, szczepienia, pobieranie krwi i krótkotrwałe jej przechowywanie) oraz zarządzaniem jednostkami służby zdrowia.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.

Pytanie nr 3
Czy Gmina posiada zasoby komunalne z przeznaczeniem na cele mieszkaniowe? Jeśli tak, w jakim są stanie technicznym, czy posiadają aktualne przeglądy? Czy są pustostany - ile?
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że posiada zasoby komunalne z przeznaczeniem na cele mieszkaniowe. Są w dobrym stanie. Zamawiający dokłada stara do przestrzegania przepisów prawa w tym zakresie i wszelkie przeglądy stara się wykonywać na bieżąco. Zasoby komunalne są w dobrym stanie. Nie ma pustostanów.

Pytanie nr 4
Prosimy o potwierdzenie, że ochroną ubezpieczeniową nie będą objęte imprezy: lotnicze, motorowe, motorowodne oraz inne, gdzie celem jest osiągnięcie maksymalnej prędkości.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.

Pytanie nr 5
Prosimy o potwierdzenie, że zakresem ochrony nie będą objęte roszczenia do organizatora imprezy masowej podlegającej obowiązkowemu ubezpieczeniu.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.

Pytanie nr 6
Czy w ciągu 36-miesięcznego okresu ubezpieczenia zamawiający planuje przejąć w zarząd wysypisko, składowisko odpadów, spalarnię lub sortownię odpadów?
Odpowiedź:
Zamawiający nie ma takich planów.

Pytanie nr 7
Prosimy o potwierdzenie że jeżeli OWU i klauzule do OWU wskazują przesłanki wyłączające bądź ograniczające odpowiedzialność Ubezpieczyciela to mają one zastosowanie, chyba że Zamawiający wprost, wyraźnie włączył je do zakresu ubezpieczenia w niniejszej SIWZ.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.

Pytanie nr 8
Prosimy o wyrażenie zgody na wprowadzenie franszyzy redukcyjnej w OC za szkody wyrządzone w związku z zarzadzaniem drogami publicznymi w wysokości 300 zł
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.

Pytanie nr 9
Prosimy o potwierdzenie, że zakresem ochrony nie będą objęte szkody powstałe wskutek przyjęcia przez Ubezpieczonego umownego zwiększenia odpowiedzialności poza zakres wynikający z powszechnie obowiązujących przepisów albo umownego przejęcia odpowiedzialności osoby trzeciej.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.

Pytanie nr 10
Prosimy o zmianę zapisu w OC za szkody wyrządzone podwykonawcom na taki, że Ubezpieczyciel zachowuje prawo do regresu..
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.

Pytanie nr 11
Prosimy o potwierdzenie, że podana szkodowość dotyczy wszystkich zgłoszonych do ubezpieczenia jednostek i szkód z OC dróg.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.

Pytanie nr 12
Prosimy o doprecyzowanie, czy zakres terytorialny ma obejmować całą Europę, czy kraje Unii Europejskiej.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że zakres terytorialny ma obejmować całą Europę.

Pytanie nr 13
Prosimy o potwierdzenie, ze wyłączona będzie OC za szkody wskutek przeniesienia choroby Creutzfeldta-Jacoba i innych encefalopatii gąbczastych.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.

Pytanie nr 14
Prosimy o potwierdzenie, że ochroną ubezpieczeniową nie będą objęte imprezy: ekstremalne, lotnicze, motorowe, motorowodne oraz inne, gdzie celem jest osiągnięcie maksymalnej prędkości.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe. Odpowiedź na to pytanie została także udzielona w odpowiedzi na Pytanie nr 6.

Pytanie nr 15
Prosimy o potwierdzenie, że w zakresie OC z tytułu wykonywania władzy publicznej Ubezpieczyciel nie odpowiada za szkody:
a. związane z popełnieniem przestępstwa przez funkcjonariusza władzy publicznej,
b. które ubezpieczony jest zobowiązany naprawić, jeżeli przemawiają za tym przewidziane przez prawo cywilne względy słuszności,
c. wyrządzone wskutek ujawnienia wiadomości poufnej,
d. powstałych w wyniku niewypłacalności,
e. wynikłych z decyzji podjętych przez funkcjonariusza władzy publicznej w zakresie sprawowanej przez niego funkcji, za które uzyskał korzyść osobistą lub dążył do jej uzyskania.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.

Pytanie nr 16
Prosimy o akceptację poniższych wyłączeń odpowiedzialności w zakresie ubezpieczenia czystych strat finansowych.
Ubezpieczyciel nie odpowiada za szkody:
1) spowodowane przez produkt wprowadzony do obrotu przez Ubezpieczonego;
2) spowodowane przez prace lub usługi niewykonane w całości lub części, albo wykonane wadliwie przez Ubezpieczonego,
3) związane z działalnością:
a) bankową lub ubezpieczeniową,
b) księgową lub finansową,
c) leasingową,
d) dotyczącą przetwarzania danych lub instalacji oprogramowania,
e) reklamową,
f) pośredników turystycznych i organizatorów turystyki,
g) polegającą na wszelkiego rodzaju doradztwie, planowaniu, kontroli, wycenie, kosztorysowaniu;
4) związane z dokonywaniem wszelkiego rodzaju płatności;
5) związane z wykonywaniem usług projektowych, nadzorem lub kierowaniem budowy;
6) wynikające z niedotrzymania terminów, wszelkiego rodzaju opóźnień lub zwłoki;
7) wynikające z czynów nieuczciwej konkurencji, w tym z naruszenia tajemnicy przedsiębiorstwa, tajemnicy handlowej, zawodowej;
8) powstałe w wyniku utraty dokumentów, pieniędzy, papierów wartościowych;
9) związane ze sprawowaniem funkcji członka organu władz spółki kapitałowej;
10) związane ze stosunkiem pracy;
11) polegające na zapłacie lub wynikające z zapłaty kar pieniężnych, grzywien sądowych lub administracyjnych, odszkodowań o charakterze karnym (punitive & exemplary damages), nawiązek lub innych kar o charakterze pieniężnym, albo należności publicznoprawnych lub opłat manipulacyjnych oraz odsetek od tych kwot.
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza następujące wyłączenia odpowiedzialności w zakresie ubezpieczenia czystych strat finansowych:
Ubezpieczyciel nie odpowiada za szkody:
1) spowodowane przez produkt wprowadzony do obrotu przez Ubezpieczonego;
2) spowodowane przez prace lub usługi niewykonane w całości lub części, albo wykonane wadliwie przez Ubezpieczonego,
3) związane z działalnością:
a) bankową lub ubezpieczeniową,
b) księgową lub finansową,
c) leasingową,
d) dotyczącą przetwarzania danych lub instalacji oprogramowania,
e) reklamową,
f) pośredników turystycznych i organizatorów turystyki,
4) związane z wykonywaniem usług projektowych, nadzorem lub kierowaniem budowy;
5) wynikające z niedotrzymania terminów, wszelkiego rodzaju opóźnień lub zwłoki;
6) wynikające z czynów nieuczciwej konkurencji, w tym z naruszenia tajemnicy przedsiębiorstwa, tajemnicy handlowej, zawodowej;
8) powstałe w wyniku utraty dokumentów, pieniędzy, papierów wartościowych;
9) związane ze sprawowaniem funkcji członka organu władz spółki kapitałowej;
10) związane ze stosunkiem pracy;
11) polegające na zapłacie lub wynikające z zapłaty kar pieniężnych, grzywien sądowych lub administracyjnych, odszkodowań o charakterze karnym (punitive & exemplary damages), nawiązek lub innych kar o charakterze pieniężnym, albo należności publicznoprawnych lub opłat manipulacyjnych oraz odsetek od tych kwot.
Zamawiający informuje, że we wszystkich kwestiach, które nie zostały uregulowane w SIWZ i Załącznikach do SIWZ, będą miały zastosowanie OWU Wykonawcy.

Pytanie nr 17
Prosimy o usunięcie w rozszerzeniu nr 5 na str. 42 SIWZ słowa „wszelkich".
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że na str. 42 nie ma żadnych rozszerzeń zakresu ubezpieczenia.

Pytanie nr 18
Prosimy o potwierdzenie, że nie dotyczy ubezpieczenia OC klauzula obligatoryjna wyłączenia mienia z eksploatacji.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza, że powyższa klauzula dotyczy również ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej.

Pytanie nr 19
Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku szkód z tytułu czystych strat finansowych, Ubezpieczyciel nie odpowiada również za szkody:
1) spowodowane przez produkt wprowadzony do obrotu przez Ubezpieczonego;
2) spowodowane przez prace lub usługi niewykonane w całości lub części, albo wykonane wadliwie przez Ubezpieczonego,
3) związane z działalnością: polegającą na wszelkiego rodzaju doradztwie,
4) wynikające z wszelkiego rodzaju opóźnień lub zwłoki;
5) powstałe w wyniku utraty dokumentów,
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.

Pytanie nr 20
Prosimy o potwierdzenie, że odpowiedzialność za szkody, w tym czyste straty finansowe będące skutkiem wydania lub braku wydania aktu normatywnego, prawomocnego orzeczenia lub decyzji przez jednostkę samorządu terytorialnego (odpowiedzialność JST na podstawie art. 417¹ kc). Ochrona ubezpieczeniowa nie obejmuje również szkód:
a) związanych z zarządzaniem drogami.
Jeżeli Zamawiający nie potwierdza, to prosimy o wprowadzenie limitu odpowiedzialności w wysokości 100 000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia lub innego akceptowalnego limitu.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że odpowiedzialność za szkody związane z zarządzaniem i administrowaniem drogami jest ograniczona do limitu w wysokości 300 000,00 zł.

Pytanie nr 21
Prosimy o potwierdzenie, że ochrona ubezpieczeniowa w ramach OC za szkody z tytułu organizacji/współorganizacji, przeprowadzania imprez oraz prowadzenia działalności sportowej i rekreacyjnej nie dotyczy sportów/imprez motorowych, motorowodnych, lotniczych.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe oraz informuje, że odpowiedź na to pytanie została udzielona również w odpowiedzi na Pytanie nr 6 oraz Pytanie nr 16.

Pytanie nr 22
Prosimy o potwierdzenie, że w ubezpieczeniu OC za szkody wyrządzone w środowisku naturalnym Ubezpieczyciel nie odpowiada za szkody regulowane przepisami Dyrektywy 2004/35/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie odpowiedzialności za środowisko w odniesieniu do zapobiegania i zaradzania szkodom wyrządzonym w środowisku naturalnym.
Odpowiedź:
Zamawiający nie potwierdza powyższego.

Pytanie nr 23
Czy w ciągu 36-miesięcznego okresu ubezpieczenia zamawiający planuje przejąć w zarząd wysypisko, składowisko odpadów, spalarnię lub sortownię odpadów?
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że udzielił odpowiedzi na to pytanie w odpowiedzi na Pytanie nr 8.

Pytanie nr 24
Prosimy o potwierdzenie, że wszelkie zmiany umów w stosunku do warunków oferty, na podstawie której zostały zawarte, będą wymagały akceptacji obu stron (Zamawiającego i Wykonawcy).
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.

Pytanie nr 25
Dla budynków starszych niż 50 lat prosimy o załączenie do SIWZ wykazów przeprowadzonych remontów, przeglądów, szczegółowy opis stanu technicznego, konstrukcji
Odpowiedź:
Zamawiający nie widzi możliwości załączenia wszystkich tych danych do SIWZ. Wszelkie posiadane dane Zamawiający umieścił w Załącznikach do SIWZ. Pozostałe informacje mogą zostać udostępnione Wykonawcy po rozstrzygnięciu postępowania.

Pytanie nr 26
Czy Zamawiający wyraża zgodę na wyłączenie ryzyka katastrofy budowlanej dla budynków starszych niż 50 lat
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe.

Pytanie nr 27
Klauzula katastrofy budowlanej – prosimy o wprowadzenie poniższych zapisów dotyczących katastrofy budowlanej:
Z odpowiedzialności Ubezpieczyciela wyłączone są szkody:
1) wynikłe wskutek prowadzenia w obiekcie prac remontowo-budowlanych naruszających konstrukcję nośną obiektu lub dachu;
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe.

Pytanie nr 28
Klauzula katastrofy budowlanej – prosimy o wprowadzenie poniższych zapisów dotyczących katastrofy budowlanej:
Z odpowiedzialności Ubezpieczyciela wyłączone są szkody:
2) w budynkach przeznaczonych do rozbiórki.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że takie wyłączenie znajduje się w zapisach SIWZ.

Pytanie nr 29
Prosimy o wprowadzenie wspólnego limitu dla ryzyka kradzieży zwykłej w wysokości 20 000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia, dla Ubezpieczenie mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku oraz ubezpieczenia sprzętu elektronicznego
Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę, aby limit na ubezpieczenie kradzieży zwykłej był wspólny dla ubezpieczonego mienia w zakresie ubezpieczenia od wszystkich ryzyk (limity na kradzież) oraz dla ubezpieczonego sprzętu elektronicznego i wynosił 20 000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia.

Pytanie nr 30
Czy Zamawiający zgłasza do ubezpieczenia sprzęt elektroniczny zlokalizowany poniżej poziomu gruntu? Jakiego rodzaju i jakiej wartości jest to sprzęt?
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że nie zgłasza takiego sprzętu.

Pytanie nr 31
Prosimy o informację o prowadzonych i planowanych inwestycjach w ciągu trwania przedmiotowego Zamówienia, które byłyby objęte ochroną ubezpieczeniową zgodnie z programem określonym w SIWZ (klauzula ubezpieczenia prac budowlano-montażowych), z podaniem rodzaju inwestycji, szacowanej wartości inwestycji oraz terminu rozpoczęcia/ukończenia jej realizacji.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że na dzień dzisiejszy nie ma zaplanowanych żadnych inwestycji. Wszelkie prace remontowe wykonywane są na bieżąco zgodnie z zapotrzebowaniem.

Pytanie nr 32
Prosimy o podanie oceny stanu technicznego budynków (dobry/dostateczny/zły) - zgodnie z oceną zawartą w protokołach sporządzonych po okresowych przeglądach budowlanych.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że na dzień dzisiejszy nie jest w stanie przejrzeć wszystkich okresowych przeglądów budowlanych.

Pytanie nr 33
Prosimy o informacje, czy sporządzone protokoły pokontrolne z ostatniego okresowego przeglądu technicznego obiektów zgłoszonych do ubezpieczenia zwierają uwagi, zastrzeżenia, sugestie lub inne sformułowania o podobnym charakterze mające charakter zastrzeżeń warunkujących użytkowanie obiektów. W przypadku odpowiedzi twierdzącej, prosimy o udzielenie bliższych informacji: którego obiektu dotyczą, jakie jest zastrzeżenie, czy zalecenia zostały zrealizowane, jeżeli nie – kiedy Zamawiający planuje je wykonać
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że nie ma takiego rodzaju zaleceń warunkujących użytkowanie obiektu, które nie zostały zrealizowane. Wszelkie prace remontowe wykonywane są na bieżąco zgodnie z zapotrzebowaniem.

Pytanie nr 34
Prosimy o potwierdzenie, że wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia i ich instalacje poddawane są regularnym przeglądom wynikającym z przepisów prawa, co potwierdzone jest każdorazowo pisemnym protokołami; w przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie budynków niespełniających powyższego warunku wraz z określeniem przyczyny.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe. Zamawiający informuje, że dokłada należytej staranności w przestrzeganiu przepisów prawa w tym zakresie.

Pytanie nr 35
Prosimy o potwierdzenie że w sprawach nieuregulowanych w niniejszym zapytaniu zastosowanie mają zapisy OWU Wykonawcy a w szczególności w odniesieniu do wyłączeń odpowiedzialności.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe. Zamawiający informuje, że we wszystkich kwestiach nieuregulowanych w SIWZ mają zastosowanie ogólne warunki ubezpieczenia Wykonawcy.

Pytanie nr 36
W klauzuli szybkiej likwidacji szkód prosimy o zmianę zapisu na 3 dni robocze
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.

Pytanie nr 37
Klauzula warunków i taryf - prosimy o potwierdzenie, że zgodnie z aktualną wiedzą Zamawiającego wszystkie składniki majątku przez niego posiadane zostały zgłoszone do ubezpieczenia mienia,
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza, że zgodnie z aktualną wiedzą Zamawiającego wszystkie składniki majątku przez niego posiadane zostały zgłoszone do ubezpieczenia.

Pytanie nr 38
Klauzula warunków i taryf - prosimy o potwierdzenie, że postanowienia niniejszej klauzuli nie mają zastosowania do przypadku uregulowanego w art. 816 kodeksu cywilnego
Odpowiedź:
Zamawiający nie potwierdza.

Pytanie nr 39
Klauzula zabezpieczeń przeciwpożarowych i przeciw kradzieżowych - Prosimy o potwierdzenie, że zabezpieczenia przeciwpożarowe zastosowane w miejscach ubezpieczenia są zgodne z obowiązującymi przepisami oraz posiadają aktualne przeglądy.
W przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie lokalizacji niespełniających powyższego warunku wraz z określeniem przyczyny.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że dokłada należytej staranności do przestrzegania przepisów prawa w tym zakresie.

Pytanie nr 40
Klauzula wyłączenia mienia z eksploatacji - Czy do ubezpieczenia zostały zgłoszone:
a) obiekty budowlane w złym lub awaryjnym stanie technicznym
b) obiekty budowlane przeznaczone do rozbiórki
W przypadku odpowiedzi twierdzącej prosimy o wskazanie ich lokalizacji, jednostkowych sum ubezpieczenia i sposobu zabezpieczenia. Niezależenie od powyższego prosimy o wyłączenie tych obiektów z zakresu ochrony
Odpowiedź:
Zamawiający w chwili obecnej nie zgłasza do ubezpieczenia tego rodzaju obiektów.

Pytanie nr 41
Prosimy o informację, czy w okresie realizacji zamówienia Zamawiający planuje wyłączyć z eksploatacji obiekty budowlane.
W przypadku odpowiedzi twierdzącej prosimy o wskazanie tych obiektów oraz określenie ich przyczyny planowanego wyłączenia z eksploatacji.
Odpowiedź:
Zamawiający nie ma takich planów.

Pytanie nr 42
Ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk – przedmiot ubezpieczenia – odnośnie:
a) infrastruktury drogowej, w tym przepusty i mosty drogowe, tunele, przejścia nad i pod torami – prosimy o wykaz z podaniem jednostkowych wartości i parametrów technicznych (minimum długość i rodzaju konstrukcji)
b) dróg (w tym przepustów) – prosimy o wykaz z podaniem łącznej wartości
c) instalacji solarnych i fotowoltaicznych – prosimy o podanie łącznej wartości
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że zgłasza do ubezpieczenia drogi, a w ciągu dróg gminnych znajdują się przepusty drogowe. Drogi, chodniki, infrastruktura drogowa oraz parkingi (w tym oznakowanie), które nie zostały umieszczone w wykazie budynków i budowli z podaną odrębną sumą ubezpieczenia, ubezpieczone są w systemie na pierwsze ryzyko do wspólnego limitu w wysokości 500 000,00 zł. W chwili obecnej Zamawiający nie jest w stanie sporządzić takiego wykazu.
Zamawiający informuje, że w chwili obecnej nie posiada instalacji solarnych i fotowoltaicznych.

Pytanie nr 43
W ubezpieczeniu sprzętu elektronicznego Zakres ubezpieczenia:
Zakres ubezpieczenia powinien obejmować co najmniej następujące ryzyka i koszty: wszelkie szkody materialne (fizyczne) polegające na utracie przedmiotu ubezpieczenia, jego uszkodzeniu lub zniszczeniu wskutek nieprzewidzianej i niezależnej od ubezpieczającego przyczyny, prosimy o dodanie: „która nie została wyraźnie wyłączona w ogólnych warunkach ubezpieczenia lub jakichkolwiek postanowieniach dodatkowych"
Odpowiedź:
Zamawiający nie zmienia zapisów. Zamawiający informuje, że we wszystkich kwestiach nieuregulowanych w SIWZ mają zastosowanie ogólne warunki ubezpieczenia wykonawcy (również w zakresie wyłączeń odpowiedzialności).

Pytanie nr 44
Prosimy o wykreślenie prawa opcji automatycznego przedłużenia umowy (6 m-cy po zakończeniu 3 letniej umowy generalnej)
Odpowiedź:
Zamawiający nie posiada takich zapisów w SIWZ.

Pytanie nr 45
Zapis par. 7 wzoru umowy –Zwracamy uwagę, że zapisy §7 wzoru umowy są niespójne z pozostałymi zapisami SIWZ.
Prosimy o potwierdzenie, że kwestia odpowiedzialności Ubezpieczyciela za powstałą szkodę w przypadku nieopłacenia składki przez Ubezpieczającego uregulowana jest zapisami SIWZ w szczególności zapisami klauzuli czasu ochrony oraz przepisami prawa.
Odpowiedź:
Nieopłacenie przez Zamawiającego składki nie skutkuje utratą ochrony ubezpieczeniowej nawet w przypadku wystąpienia szkody.

Pytanie nr 46
Prosimy o potwierdzenie, że jeżeli nie zaznaczono inaczej podane limity odpowiedzialności są limitami na jedno i wszystkie zdarzenia w (rocznym) okresie ubezpieczenia.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.

Pytanie nr 47
Prosimy o potwierdzenie, że limity odpowiedzialności wprowadzone zapisami SIWZ będą miały zastosowanie do umowy zawartej na podstawie niniejszego zamówienia (choćby OWU Wykonawcy nie przewidywały limitu odpowiedzialności dla danego ryzyka lub przewidywały go w wyższej wysokości niż limit określony zapisami SIWZ).
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.

Pytanie nr 48
Ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk – zakres ubezpieczenia:
prosimy o potwierdzenie, że wymienione w SIWZ koszty zabezpieczenia ubezpieczonego mienia przed bezpośrednim zagrożeniem ze strony zdarzenia losowego objętego ubezpieczeniem, koszty akcji ratowniczej, koszty uprzątnięcia pozostałości po szkodzie, pokrywane będą przez Ubezpieczyciela w granicach sumy ubezpieczenia z uwzględnieniem postanowień dodatkowych ujętych w SIWZ.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.

Pytanie nr 49
Ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk – sumy ubezpieczenia:
Prosimy o jednoznaczne określenie, które sumy ubezpieczenia zostały zadeklarowane do ubezpieczenia na sumy stałe, a które na pierwsze ryzyko. Z tabeli wynika, że wszystkie ujęte w niej wartości podane są w systemie na sumy stałe.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że na sumy stałe zostało ubezpieczone mienie wykazane w Załącznikach do SIWZ (w tabelach).

Pytanie nr 50
Ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk – postanowienia dodatkowe:
„Odszkodowanie wypłacane będzie w przypadku budynków i budowli w pełniej wysokości poniesionej szkody potwierdzonej kosztorysem lub fakturami, rachunkami uwzględniającymi zakres uszkodzonych elementów, konieczność przeprowadzenia dodatkowych niezbędnych dla odtworzenia mienia napraw" – prosimy o potwierdzenie, że wypłata odszkodowania nastąpi w granicach sumy ubezpieczenia z uwzględnieniem postanowień klauzul dodatkowych ujętych w SIWZ.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.

Pytanie nr 51
Ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk – postanowienia dodatkowe:
„W przypadku wystąpienia szkody częściowej ubezpieczyciel jest zobowiązany do natychmiastowego, automatycznego odtworzenia sumy ubezpieczenia do stanu pierwotnego,(...)" – prosimy o potwierdzenie, że zapis ten dotyczy wyłącznie sum ubezpieczenia zadeklarowanych w systemie na sumy stałe.
W przeciwnym wypadku prosimy o wprowadzenie zasady, że suma ubezpieczenia zadeklarowana w systemie na pierwsze ryzyko może być odtworzona jednokrotnie w (rocznym) okresie ubezpieczenia.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza, że zapis ten dotyczy wyłącznie sum ubezpieczenia zadeklarowanych w systemie na sumy stałe. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie limitu – jednokrotne automatyczne odtworzenie sumy ubezpieczenia.

Pytanie nr 52
Kradzież stałych elementów budynków i budowli – prosimy o wprowadzenie dodatkowego zapisu w brzmieniu:
Przedmiotowe mienie musi być przytwierdzone do budynków lub budowli w sposób uniemożliwiający jego wymontowanie bez pozostawienia śladów użycia siły lub narzędzi.
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza wprowadzenie powyższego zapisu.

Pytanie nr 53
Kradzież stałych elementów budynków i budowli – prosimy o wprowadzenie limitu odpowiedzialności w wysokości 30.000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia lub innego akceptowalnego dla Zamawiającego.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe.

Pytanie nr 54
Ubezpieczenie mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku – postanowienie dodatkowe:
„Odszkodowanie będzie wypłacane w pełnej wysokości poniesionej szkody obejmującej m.in. wartość kosztów zakupu, albo naprawy mienia takiego samego lub o najbardziej zbliżonych parametrach."
– prosimy o potwierdzenie, że wypłata nastąpi w granicach sumy ubezpieczenia z uwzględnieniem postanowień klauzul dodatkowych ujętych w SIWZ.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.

Pytanie nr 55
Ubezpieczenie mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku – postanowienie dodatkowe:
„W przypadku konsumpcji sumy ubezpieczenia ubezpieczyciel jest zobowiązany do natychmiastowego, automatycznego odtworzenia sumy ubezpieczenia do stanu pierwotnego (...)" – prosimy o wykreślnie zapisu lub wprowadzenie zasady, że suma ubezpieczenia zadeklarowana w systemie na pierwsze ryzyko może być odtworzona jednokrotnie.
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza możliwość jednokrotnego odtworzenia sumy ubezpieczenia w rocznym okresie ubezpieczenia.

Pytanie nr 56
Ubezpieczenie szyb od stłuczenia – postanowienie dodatkowe:
„Odszkodowanie będzie wypłacane w pełnej wysokości poniesionej szkody obejmującej m.in. wartość kosztów zakupu, albo naprawy mienia takiego samego lub o najbardziej zbliżonych parametrach"
– prosimy o potwierdzenie, że wypłata nastąpi w granicach sumy ubezpieczenia z uwzględnieniem postanowień klauzul dodatkowych ujętych w SIWZ.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.

Pytanie nr 57
Ubezpieczenie szyb od stłuczenia – postanowienie dodatkowe:
„W przypadku konsumpcji sumy ubezpieczenia ubezpieczyciel jest zobowiązany do natychmiastowego, automatycznego odtworzenia sumy ubezpieczenia do stanu pierwotnego (...)"
– prosimy o wykreślnie zapisu lub wprowadzenie zasady, że suma ubezpieczenia zadeklarowana w systemie na pierwsze ryzyko może być odtworzona jednokrotnie.
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza możliwość jednokrotnego odtworzenia sumy ubezpieczenia w rocznym okresie ubezpieczenia.

Pytanie nr 58
Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk – zakres ubezpieczenia:
prosimy o potwierdzenie, że wymienione w SIWZ koszty zabezpieczenia ubezpieczonego mienia przed bezpośrednim zagrożeniem ze strony zdarzenia losowego objętego ubezpieczeniem, koszty akcji ratowniczej, koszty uprzątnięcia pozostałości po szkodzie, pokrywane będą przez Ubezpieczyciela w granicach sumy ubezpieczenia z uwzględnieniem postanowień dodatkowych ujętych w SIWZ.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.

Pytanie nr 59
Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk – sumy ubezpieczenia:
Prosimy o jednoznaczne określenie, które sumy ubezpieczenia zostały zadeklarowane do ubezpieczenia na sumy stałe, a które na pierwsze ryzyko. Z tabeli wynika, że wszystkie ujęte w niej wartości są podane w systemie na sumy stałe.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że na sumy stałe zostało ubezpieczone mienie wykazane w Załącznikach do SIWZ (w tabelach).

Pytanie nr 60
Ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk – postanowienia dodatkowe:
„Likwidacja szkód: do wartości odtworzenia (...)" – prosimy o potwierdzenie, że wypłata nastąpi w granicach sumy ubezpieczenia z uwzględnieniem postanowień klauzul dodatkowych ujętych w SIWZ.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.

Pytanie nr 61
Ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk – postanowienia dodatkowe:
„W przypadku wystąpienia szkody częściowej ubezpieczyciel jest zobowiązany do natychmiastowego, automatycznego odtworzenia sumy ubezpieczenia do stanu pierwotnego.(..)" – prosimy o potwierdzenie, że zapis ten dotyczy wyłącznie sum ubezpieczenia zadeklarowanych w systemie na sumy stałe.
W przeciwnym wypadku prosimy o wprowadzenie zasady, że suma ubezpieczenia zadeklarowana w systemie na pierwsze ryzyko może być odtworzona jednokrotnie.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza, że zapis ten dotyczy wyłącznie sum ubezpieczenia zadeklarowanych w systemie na sumy stałe. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie limitu – jednokrotne automatyczne odtworzenie sumy ubezpieczenia.

Pytanie nr 62
Czy przedstawiona informacja o szkodowości Zamawiającego obejmuje informację o rezerwach na szkody zgłoszone, a niewypłacone? Jeżeli nie – prosimy o uzupełnienie danych.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że z informacji, które posiada wynika, że szkoda majątkowa z dnia 07.06.2020 r. ma założoną rezerwę w wysokości 8 530,00 zł. Zamawiający nie ma informacji dot. innych rezerw.

Pytanie nr 63
Prosimy o informację czy podana informacja o szkodowości Zamawiającego obejmuje dane dotyczące wszystkich jednostek i lokalizacji zgłoszonych aktualnie do ochrony.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.

Pytanie nr 64
Prosimy o potwierdzenie, że mienie zgłoszone do ubezpieczenia jest zabezpieczone w sposób przewidziany obowiązującymi przepisami aktów prawnych w zakresie ochrony przeciwpożarowej, w szczególności:

  • ustawą o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U. z 2009 r. Nr 178 poz. 1380 z późn. zm.)
  • ustawą w sprawie warunków technicznych, jakimi powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2002 r. Nr 75 poz. 690 z późn. zm.)
  • rozporządzeniem w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. z 2010 r. Nr 109 poz. 719 z późn. zm.)

W przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie budynków niespełniających powyższego warunku wraz z określeniem przyczyny.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że dokłada starań do przestrzegania wszelkich przepisów prawa w tym zakresie.

Pytanie nr 65
Prosimy o potwierdzenie, że obiekty budowlane oraz wykorzystywane instalacje techniczne zgłoszone do ubezpieczenia podlegają regularnym przeglądom okresowym stanu technicznego i/lub dozorowi technicznemu, wykonywanym przez uprawnione podmioty oraz, że w protokołach z dokonanych przeglądów nie stwierdzono zastrzeżeń warunkujących ich użytkowanie.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że dokłada starań do przestrzegania wszelkich przepisów prawa w tym zakresie. W protokołach z dokonanych przeglądów nie stwierdzono zastrzeżeń warunkujących ich użytkowanie.

Pytanie nr 66
Prosimy o podanie informacji odnośnie stanu technicznego dachów, pokryć dachowych oraz stolarki okiennej i drzwiowej w budynkach zgłaszanych do ubezpieczenia.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że stan techniczny dachów, pokryć dachowych oraz stolarki okiennej i drzwiowej w budynkach zgłaszanych do ubezpieczenia jest dobry

Pytanie nr 67
Czy zostały zgłoszone do ubezpieczenia budynki wyłączone z eksploatacji lub przeznaczone do rozbiórki? Jeśli tak to prosimy o potwierdzenie, że takie obiekty są zabezpieczone przed dostępem osób postronnych, odłączone są media oraz podlegają okresowemu monitoringowi.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że do ubezpieczenia nie zostały zgłoszone takie budynki.

Pytanie nr 68
W odniesieniu do budynków nieużytkowanych lub w złym stanie technicznym wnosimy o zastosowanie podstawowego zakresu ubezpieczenia (pożar, uderzenie pioruna, wybuch, upadek statku powietrznego).
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że nie posiada takich budynków.

Pytanie nr 69
Czy zamawiający posiada, zarządza, administruje budynkami nieużytkowanymi (iloma, prosimy o ich wskazanie), jeśli tak to prosimy o ich wyłączenie z ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych? Jeżeli wyłączenie ich okaże się niemożliwe to czy zamawiający wyraża zgodę na ograniczenie zakresu ubezpieczenia dla tych budynków do zakresu FLEXA.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że nie posiada takich budynków.

Pytanie nr 70
Czy zamawiający wyraża zgodę na wyłączenie budynków nieużytkowanych, przeznaczonych do rozbiórki, w złym lub awaryjnym stanie technicznym z klauzuli dewastacji i wandalizmu?.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że nie posiada takich budynków.

Pytanie nr 71
Z uwagi na zapisy OWU Ubezpieczyciela, które nie określają limitów dla ryzyka kradzieży z włamaniem i rabunku, ryzyk szyb od stłuczenia i wandalizmu, a także – powodzi, prosimy o potwierdzenie, że do Umowy będą miały zastosowanie limity odpowiedzialności określone w SIWZ
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza, że do Umowy będą miały zastosowanie limity odpowiedzialności określone w SIWZ

Pytanie nr 72
W zakresie ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków członków OSP (forma bezimienna) prosimy o podanie ilości osób do ubezpieczenia w jednostkach
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że liczba czynnych strażaków to 414 osób.

Pytanie nr 73
Prosimy o zmianę terminu otwarcia oferty do dnia 29-06-2020 r.
Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę terminu otwarcia ofert na dzień 30.06.2020r.

Wójt Gminy Krzykosy
/-/ inż. Andrzej Janicki

Wyjaśnienia Nr 4

Krzykosy, dnia 23 czerwca 2020 r.

ZP.271.5.GKZ.5.2020

Wykonawcy biorący udział w postępowaniu przetargowym

Dotyczy: postępowania przetargowego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na "UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ ZAMAWIAJĄCEGO".

W związku z otrzymaniem pytań od wykonawcy do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, Zamawiający udziela następujących odpowiedzi:

Pytanie nr 1
Prosimy o informację jakie zastosowano zabezpieczenia antywirusowe w Ośrodku Pomocy Społecznej.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że dokłada wszelkich starań do tego, aby stosowane zabezpieczenia antywirusowe były zgodnie z przepisami prawa.

Pytanie nr 2
W wyjaśnieniach 3, Zamawiający oświadczył, że nie posiada PSZOK ani składowiska odpadów. W wykazie budynków w poz. 37 Zamawiający zgłasza do ubezpieczenia wysypisko śmieci o wartości 97.464,98 zł. Prosimy o wyjaśnienie.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że na terenie Gminy znajduje się jedno nieczynne – zrekultywowane wysypisko śmieci. Jest to teren ogrodzony, znajduje się na nim budowla. Na wysypisku regularnie prowadzone są pomiary zanieczyszczeń. Dopóki wysypisko to (wraz z budowlą) nie zostaną zupełnie zlikwidowane, księgowość Gminy nie może zdjąć wysypiska śmieci ze stanu. Ponieważ do ubezpieczenia zgłaszamy cały majątek Gminy, zrekultywowane wysypisko śmieci również zostało wykazane. 

Wójt Gminy Krzykosy
/-/ inż. Andrzej Janicki

Wyjaśnienia Nr 3

Krzykosy, dnia 18 czerwca 2020 r.

ZP.271.5.GKZ.5.2020

Wykonawcy biorący udział w postępowaniu przetargowym

Dotyczy: postępowania przetargowego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na ,,UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ ZAMAWIAJĄCEGO".

W związku z otrzymaniem pytań od wykonawcy do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, Zamawiający udziela następujących odpowiedzi:

Pytanie nr 1
Prosimy o informację czy do ubezpieczenia od zdarzeń losowych zgłoszono drogi, mosty, przepusty. Jeżeli tak, to prosimy o podanie sumy ubezpieczenia. W przypadku zgłoszenia do ubezpieczenia mostów lub obiektów mostowych prosimy o udostępnienie protokołu okresowej kontroli rocznej.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że zgłasza do ubezpieczenia drogi, a w ciągu dróg gminnych znajdują się przepusty drogowe. Drogi, chodniki, infrastruktura drogowa oraz parkingi (w tym oznakowanie), które nie zostały umieszczone w wykazie budynków i budowli z podaną odrębną sumą ubezpieczenia, ubezpieczone są w systemie na pierwsze ryzyko do wspólnego limitu w wysokości 500 000,00 zł.

Pytanie nr 2
Prosimy o podanie PML z lokalizacją.
Odpowiedź:
PML to oczyszczalnia ścieków w Sulęcinku 5 169 801,74 zł.

Pytanie nr 3
Prosimy o informację czy szkoły i placówki nabywają wyposażenie posiadające odpowiednie atesty lub certyfikaty.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że dokłada starań, aby wszelkie nabywane mienie spełniało wymogi przepisów prawa.

Pytanie nr 4
Prosimy o informację czy do ubezpieczenia od zdarzeń losowych zostały zgłoszone lub czy zostaną zgłoszone w trakcie umowy ubezpieczenia składowiska odpadów lub Punkty Selektywnej Zbiórki Odpadów.
Jeżeli tak, to prosimy o podanie następujących informacji:
- od kiedy PSZOK jest zlokalizowany w obecnym miejscu,
- czy PSZOK spełnia wymagania wynikające z art. 25 ustawy o odpadach,
- jak są magazynowane:
1/ odpady niebezpieczne (np. farby, smary, baterie, świetlówki, leki, tonery drukarskie),
2/ odpady elektryczne i elektroniczne,
-czy PSZOK jest zarządzany przez wykonawcę zewnętrznego (niepowiązanego kapitałowo z Zamawiającym),
- czy umowa z wykonawcą zewnętrznym zobowiązuje wykonawcę zewnętrznego do posiadania ubezpieczenie OC,
-czy ochrona ubezpieczeniowa OC dotyczy wyłącznie szkód wynikających ze zdarzeń nagłych, niespodziewanych oraz niezależnych od Ubezpieczającego,
-czy ochrona ubezpieczeniowa OC obejmuje szkody związanych z odzyskiwaniem, utylizowaniem, spalaniem odpadów lub jakimkolwiek innym ich przetwarzaniem,
Do odpowiedzi prosimy dołączyć regulamin PSZOK.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że w chwili obecnej nie posiada PSZOK ani składowiska odpadów. Na terenie Gminy jest jedno nieczynne (zrekultywowane) wysypisko śmieci.

Pytanie nr 5
Prosimy o informację czy mienie zgłoszone do ubezpieczenia posiada przeglądy wymagane prawem i spełnia przepisy p.poż?
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że dokłada starań do przestrzegania przepisów prawa w tym zakresie.

Pytanie nr 6
Prosimy o informację, czy do ubezpieczenia zgłoszono:
– mienie powierzone do użytkowania mieszkańcom jednostki samorządowej (może to być zarówno sprzęt elektroniczny dla tzw. wykluczonych, jak i instalacje/sprzęt OZE tj. instalacja fotowoltaiczna, kolektory słoneczne/solary, piece na biomasę, pompy ciepła/),
– sprzęt elektroniczny użyczony uczniom do zdalnej nauki,
– instalacje fotowoltaiczne/OZE na budynkach gminy.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że w chwili obecnej nie zgłoszono tego rodzaju mienia.

Pytanie nr 7
Prosimy o informację czy w latach 1997 i 2010 wystąpiły szkody spowodowane powodzią.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że w 2010 r. w wyniku powodzi uszkodzone zostały drogi dojazdowe do wału (zalanie dróg).

Pytanie nr 8
Prosimy o informację czy wystąpiły szkody spowodowane osuwiskami.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że tego rodzaju szkody nie występowały.

Pytanie nr 9
Prosimy o informację czy do ubezpieczenia zgłoszono budynki nieużytkowane/niezamieszkałe. Jeżeli tak, to prosimy o wykaz z wartością budynków.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że do ubezpieczenia nie zgłoszono tego rodzaju budynków.

Pytanie nr 10
Prosimy o potwierdzenie, że w budynkach nieużytkowanych zostały odłączone media.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że jeżeli będzie posiadał takie budynki, media zostaną odłączone.

Pytanie nr 11
Kradzież zwykła: Prosimy o wyłączenie z przedmiotu ubezpieczenia paliwa oraz gotówki.
Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe. Zamawiający informuje, że w kwestiach nieuregulowanych w SIWZ, mają zastosowanie ogólne warunki ubezpieczenia wykonawcy.

Pytanie nr 12
Prosimy o potwierdzenie, że zapis o treści :
„W przypadku konsumpcji sumy ubezpieczenia ubezpieczyciel jest zobowiązany do natychmiastowego, automatycznego odtworzenia sumy ubezpieczenia do stanu pierwotnego, informując o tym Ubezpieczającego wraz z obowiązkowym podaniem kosztu doubezpieczenia. Jeżeli Ubezpieczający nie wniesie sprzeciwu na takie doubezpieczenie w ciągu 7 dni od otrzymania powiadomienia Ubezpieczyciel naliczy dodatkową składkę do końca rocznego okresu ubezpieczenia (w systemie pro rata temporis) według stawki nie większej niż zaoferowanej w przetargu w złożonej ofercie przetargowej."
nie dotyczy mienia ubezpieczonego na pierwsze ryzyko.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.

Pytanie nr 13
Odpowiedzialność cywilna: prosimy o wykreślenie zapisu:
„Zamawiający zachowuje prawo jednorazowego odtworzenia sumy gwarancyjnej w czasie trwania rocznego okresu umowy ubezpieczenia. Na wniosek Ubezpieczającego, Ubezpieczyciel ma obowiązek podania kosztu doubezpieczenia do stanu pierwotnego (sprzed wystąpienia zdarzenia, wypłaty odszkodowania) zachowując stawki przyjęte w przetargu zgodnie ze złożoną ofertą przetargową. W przypadku wyrażenia zgodny na doubezpieczenie przez Ubezpieczającego, Ubezpieczyciel naliczy dodatkową składkę do końca rocznego okresu ubezpieczenia (w systemie pro rata) według stawki nie większej niż w zaoferowanej w przetargu ofercie."
Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę na wykreślenie tego zapisu.

Pytanie nr 14
Prosimy o potwierdzenie, że pokazy pirotechniczne będą przeprowadzane przez podmiot zajmujący się profesjonalnie taką działalnością.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza, że ewentualne pokazy pirotechniczne będą przeprowadzane przez podmiot zajmujący się profesjonalnie taką działalnością.

Pytanie nr 15
Assistance: Czy Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie limitu na holowanie i transport w wysokości 300 km lub 600km.
Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie limitu na holowanie i transport w wysokości 300 km.

Pytanie nr 16
Czy Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie limitu odpowiedzialności dla kosztów wymiany zamków w wysokości 5.000 zł.
Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie limitu odpowiedzialności dla kosztów wymiany zamków w ubezpieczeniu Autocasco w wysokości 5.000 zł.

Pytanie nr 17
Czy Zamawiający wyraża zgodę na wypłatę odszkodowania z uwzględnieniem stopnia faktycznego zużycia eksploatacyjnego w odniesieniu do opon, akumulatorów, elementów ciernych układu hamulcowego, elementów układu wydechowego.
Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.

Pytanie nr 18
Prosimy o podanie ilości członków OSP w wariancie bezimiennym.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że liczba czynnych strażaków to 414 osób.

Pytanie nr 19
Prosimy o potwierdzenie, że w zakresie nieuregulowanym w SIWZ zastosowanie mają Ogólne Warunki Ubezpieczenia Towarzystwa, w tym wyłączenia.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.

Wójt Gminy Krzykosy
/-/ inż. Andrzej Janicki

Wyjaśnienia Nr 2

Krzykosy, dnia 17 czerwca 2020 r.

ZP.271.5.GKZ.5.2020

Wykonawcy biorący udział w postępowaniu przetargowym

 

Dotyczy: postępowania przetargowego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na "UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ ZAMAWIAJĄCEGO".

    W związku z otrzymaniem pytań od wykonawcy do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, Zamawiający udziela następujących odpowiedzi:

 

Pytanie nr 1
Prosimy o podanie liczby osób w ubezpieczeniu NNW OSP w formie bezimiennej?

Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że liczba czynnych strażaków to 414 osób.

Wójt Gminy Krzykosy
/-/ inż. Andrzej Janicki

Wyjaśnienia Nr 1

Krzykosy, dnia 17 czerwca 2020 r.

ZP.271.5.GKZ.5.2020

Wykonawcy biorący udział w postępowaniu przetargowym

 

Dotyczy: postępowania przetargowego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na "UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ ZAMAWIAJĄCEGO".

    W związku z otrzymaniem pytań od wykonawcy do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, Zamawiający udziela następujących odpowiedzi:

 

Pytanie nr 1
W jakiej wysokości założona jest rezerwa - szkoda w ubezpieczeniu OC posiadaczy pojazdów mechanicznych w roku 2020 r.?

Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że szkoda została właśnie rozliczona i kwota wypłaty to 803,25 zł. Nie ma już założonej na tę szkodę rezerwy.

Wójt Gminy Krzykosy
/-/ inż. Andrzej Janicki

Ogłoszenie o zamówieniu

Ogłoszenie nr 550711-N-2020 z dnia 2020-06-15 r.

GMINA KRZYKOSY: Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej Zamawiającego
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

Nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

Nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

Nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

Nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: GMINA KRZYKOSY, krajowy numer identyfikacyjny 63125821800000, ul. Główna   37 , 63-024  Krzykosy, woj. wielkopolskie, państwo Polska, tel. 61 2815114, 612851514, e-mail ewa.tomczak@krzykosy.pl, michal.jankowiak@krzykosy.pl, faks .
Adres strony internetowej (URL): www.gminakrzykosy.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

Nie


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
www.gminakrzykosy.pl


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie

Nie
adres

 

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Zamawiający wymaga, aby oferta była sporządzona w języku polskim, z zachowaniem formy pisemnej bez użycia ścieralnego nośnika pisma, np. ołówka
Adres:
Urząd Gminy Krzykosy, ul. Główna 37, 63-024 Krzykosy


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej Zamawiającego
Numer referencyjny: ZP.271.5.GKZ.5.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:

Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Część I zamówienia (dotyczy wszystkich jednostek organizacyjnych) obejmuje: Ubezpieczenia wspólne: - Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej, -Ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk. Ubezpieczenia indywidualne: - Ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk, - Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od szkód materialnych. Część II zamówienia obejmuje: - Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych (OC komunikacyjne), - Ubezpieczenie uszkodzenia oraz kradzieży pojazdów Auto Casco AC/KR, - Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków kierowców i pasażerów (NNW), - Ubezpieczenie Assistance. Część III zamówienia obejmuje: - Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków członków OSP (forma bezimienna) - Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków członków OSP (forma imienna).

II.5) Główny kod CPV: 66510000-8
Dodatkowe kody CPV:

Kod CPV

66515000-3

66516000-0



II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:  36   lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia:

II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie Wykonawcy: spełniający warunki określone w art. 22 ust. 1b pkt 1 Ustawy, dotyczące posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej. Wykonawca powinien posiadać zezwolenie na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej w dziale II, o którym mowa w ustawie z dnia 11 września 2015 roku o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Dz.U.2020.895), a w przypadku, gdy rozpoczęli oni działalność przed wejściem w życie ustawy z dnia 28 lipca 1990 r. o działalności ubezpieczeniowej (Dz.U.1996.11.62 ze zm.) zaświadczenie Ministra Finansów o posiadaniu zgody na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej. Zamawiający nie określa wymagań w odniesieniu do warunków wyszczególnionych w art. 22 ust. 1b pkt 2 i 3.- wobec których nie zachodzą przesłanki określone w art. 24 ust. 1 pkt. 12-23 ustawy, których spełnienie powoduje wykluczenie z postępowania. Zamawiający nie precyzuje podstaw wykluczenia wykonawcy określonych w art. 24 ust. 5 ustawy.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: nie dotyczy
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Zaświadczenie Ministra Finansów o posiadaniu zgody na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:





III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

W celu wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw wykluczenia należy złożyć oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust.1 – załącznik do siwz nr 1

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:

III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
nie dotyczy

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

nie dotyczy

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

Nie
Informacja na temat wadium


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:


Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria

Kryteria

Znaczenie

Cena łączna ubezpieczenia

60,00

Zaakceptowanie klauzul dodatkowych

40,00


IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:

Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:

Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Nie
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:

IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-06-25, godzina: 11:30,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):

Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

 

 

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

Ikona DOC Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia [757 KB]
Ikona XLS Załączniki do SIWZ [44 KB]