UCHWAŁA Nr III/18/2010
RADY GMINY KRZYKOSY
z dnia 29 grudnia 2010 r.
w sprawie budżetu na 2011 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), art. 212, 214, 215, 222, 235-237, 258, i 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 , poz. 1240 z późn. zm.) Rada Gminy uchwala co następuje:
§ 1. 1. Ustala się dochody budżetu na 2011 rok w łącznej kwocie 15.935.649,00 zł
z tego:
- dochody bieżące w kwocie 15.690.649,00 zł
- dochody majątkowe w kwocie 245.000,00.zł
zgodnie z załącznikiem Nr 1 do uchwały
2. Dochody, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności;
1) dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych odrębnymi ustawami w wysokości 2.063.207,00 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 3,
§ 2. 1. Ustala się wydatki budżetu na rok 2011 w łącznej kwocie 20.927.309,65 zł
z tego:
- wydatki bieżące w kwocie 15.218.227,00 zł
- wydatki majątkowe w kwocie 5.709.082,65 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 2.
2. Wydatki, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:
1) wydatki na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych
odrębnymi ustawami w wysokości 2.063.207,00 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 3,
3) wydatki na realizację zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień
między jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 16.000,00.zł
zgodnie z załącznikiem Nr 6,
4) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.
1 pkt 2 i 3 ufp w części związanej z realizacją zadań w wysokości 4.578.482,65 zł
Zgodnie z załącznikiem Nr 5
§ 3. Deficyt budżetu w kwocie 4.991.660,65 zł zostanie sfinansowany przychodami z tytułu kredytów
§ 4. Określa się łączną kwotę planowanych przychodów budżetu w wysokości 5.832.561,65 zł zgodnie z załącznikiem Nr 7 .
§ 5. Określa się łączną kwotę planowanych rozchodów budżetu w wysokości 840.901,00 zł zgodnie z załącznikiem Nr 7.
§ 6. Określa się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek w kwocie 5.968.065,65 zł
1) w tym na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego
deficytu budżetu 400.000,00 .zł
2)finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy w kwocie 4.991.660,65 zł
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek w kwocie 576.405,00 zł
§ 7. Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji, z tego:
1) dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych 424.000,00 zł
2) dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych 24.000,00 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 8
§ 8. Upoważnia się Wójta do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek :
- na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego przejściowego deficytu budżetu do wysokości 400.000,00 zł
- o których mowa w art. 89 ust. 1 pkt 2-4 ufp z dnia 27 sierpnia 2009r do wysokości 5.568.065,65 zł
2) dokonywania zmian w budżecie polegających na przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu w zakresie wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy wydatków majątkowych między zadaniami w ramach działu każdorazowo do kwoty 100.000.zł
3) przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza 2011 rok,
4) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu.
§ 9. Określa się sumę, do której Wójt może samodzielnie zaciągać zobowiązania w wysokości 8.517.162, 00 zł
§10. Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 70.000,00 zł przeznacza się na wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii, zgodnie z załącznikiem Nr 9
§11. Dochody z wpływów z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 ustawy Prawo ochrony środowiska przeznacza się na finansowanie wydatków z zakresu ochrony środowiska w zakresie określonym ustawą zgodnie z załącznikiem Nr 10
§12. Tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości 160.000,00 zł
2) celowe w wysokości 38.000,00 zł
z tego :
a) na realizację zadań własnych z zakresu zarządzenia kryzysowego w wysokości 38.000,00 zł
§13. Ustala się fundusz sołecki w formie zestawienia wydatków z podziałem kwot dla poszczególnych sołectw na realizację wnioskowanych przedsięwzięć, zgodnie z załącznikiem Nr 11.
§14. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.
§15. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2011r. i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
(-) Wiesław Zając