Uchwała Nr XLII/264/2010

Uchwała Nr XLII/264/2010

Rady Gminy Krzykosy

z dnia 29 czerwca 2010  roku

w sprawie: określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy za I półrocze

Na podstawie, art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 266  ust. 2  ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 157, poz. 1240 ze zm. )

Rada Gminy Krzykosy uchwala, co następuje:

§ 1. 1. Informację o przebiegu wykonania budżetu Gminy Krzykosy za I półrocze danego roku budżetowego sporządza się formie pisemnej wg stanu na dzień 30 czerwca danego roku.

2. Informacja winna zawierać część opisową i tabelaryczną.

3. W części opisowej należy przedstawić:

1) realizację planu dochodów wg źródeł i działów klasyfikacji z podziałem na:

- dochody bieżące, w tym: dotacje, subwencje, dochody własne, z omówieniem: zaległości podatkowych, skutków obniżenia górnych stawek podatków, udzielonych przez gminę ulg, umorzeń  i zwolnień (bez ulg i zwolnień ustawowych), wydanych  decyzji  przez organ  podatkowy na  podstawie ustawy ordynacja podatkowa oraz przyczyn powstałych różnic między planem  a wykonaniem;

- dochody majątkowe, w tym: dotacje, subwencje, dochody własne, z omówieniem powstałych różnic między planem a wykonaniem;

2) realizację planu wydatków w poszczególnych działach i rozdziałach klasyfikacji z wyodrębnieniem:

- wydatków bieżących, w tym: wynagrodzeń i składek od nich naliczanych, dotacji, wydatków na obsługę długu publicznego, wydatków z funduszu sołeckiego, przyczyn  powstałych  różnic między  planem  a  wykonaniem;

- wydatków majątkowych, przyczyn powstałych różnic między planem a wykonaniem;

3) zobowiązania gminy, w tym wymagalne,

4) przychody i rozchody budżetu z omówieniem źródła pokrycia deficytu lub przeznaczeniem nadwyżki budżetowej;

4. W części tabelarycznej należy przedstawić:

1) zmiany w planie dochodów i wydatków za okres sprawozdawczy,

2) zestawienie wykonania dochodów i wydatków w pełnej szczegółowości klasyfikacji budżetowej z podaniem wykonania procentowego;

3) zestawienie wykonania wydatków przeznaczonych na realizację Gminnego Programu Profilaktyki i Przeciwdziałania Alkoholizmowi oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii,

4) zestawienie wykonania wydatków z Funduszu sołeckiego,

§ 2. 1. Informację o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowych instytucji kultury za I półrocze sporządza się pisemnie w ujęciu tabelaryczno-opisowym wg stanu na dzień 30 czerwca danego roku.

2. W części tabelarycznej wykazuje się plan i wykonanie:

            1) przychodów z podziałem na:

                        a) dotacje podmiotowe z budżetu jst,

                        b) przychody z prowadzonej działalności,

                        c) inne dotacje,

            2) kosztów z wyszczególnieniem:

                        a) wynagrodzeń i składek od niech naliczanych,

                        b) zakupów materiałów, towarów i usług,

                        c) pozostałych wydatków związanych z bieżącą działalnością,

                        d) wydatków na inwestycje.

3. W części opisowej przedstawia się:

            1) opis ważniejszych źródeł przychodów z podaniem przyczyn znacznych odchyleń wykonania od planu,

            2)  opis ważniejszych rodzajów kosztów z podaniem przyczyn znacznych odchyleń wykonania od planu,

            3) stan należności i zobowiązań, w tym wymagalnych,

4) ogólną sytuację finansową jednostki z podaniem ewentualnych zagrożeń do jej gospodarki finansowej.

§ 3. 1. Informacja o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej winna zawierać w szczególności informację o wyniku budżetu, wielkości zadłużenia, kształtowania się relacji łącznej kwoty spłaty kredytów, pożyczek oraz wykupu papierów wartościowych, spłat kwot wynikających z udzielonych poręczeń i gwarancji do dochodów ogółem.

2. Informacja zawiera także sprawozdanie o przebiegu realizacji przedsięwzięć określonych w załącznikach do wieloletniej prognozy finansowej.

§ 4. Informację , o której mowa w § 3 sporządza się po raz pierwszy w roku 2011.

§ 5. Traci moc uchwała Nr XXXVI/215/2006 Rady Gminy Krzykosy z dnia 29 czerwca 2006 roku w sprawie: zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu za I  półrocze.

§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 7. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Rady Gminy

(-) Wiesław Zając

Uzasadnienie

do uchwały Nr XLII/264/2010

Rady Gminy Krzykosy

z dnia 29 czerwca 2010 roku

Zgodnie z art. 266 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz. 1240 ze zmianami) Rada Gminy określa zakres i formę: informacji o przebiegu wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego za pierwsze półrocze, informacji o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowych instytucji kultury za pierwsze półrocze oraz informacji o kształtowaniu  się wieloletniej prognozy finansowej.

Powyższe informacje Wójt Gminy przedstawiona Radzie Gminy oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej   w Poznaniu w terminie do dnia 31 sierpnia.

Wobec powyższego podjęcie uchwały uważa się za celowe.

Przewodniczący Rady Gminy

(-) Wiesław Zając