Sprawdzanie ostrzeżeń IMGW...

Złożenie wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Kategoria:

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o wpis do rejestru (wzór poniżej), który powinien zawierać:
    • firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;
    • numer identyfikacji podatkowej (NIP);
    • określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych (wg rozporządzenia dot. kodów odpadów).
  2. Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości o następującej treści: 
    "Oświadczam, że: 
    1. dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości są kompletne i zgodne z prawdą; 
    2. znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, określone w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2024 r. poz. 399) oraz w przepisach wydanych na podstawie art. 9d ust. 2 tej ustawy."

      Oświadczenie to powinno zawierać nazwę firmy, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy; oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia oraz podpis przedsiębiorcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.
  3. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej (50 zł);
  4. Dowód uiszczenia opłaty za pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy).

Miejsce złożenia dokumentów:

Wniosek można:

  1. Dostarczyć osobiście do Urzędu Gminy w Krzykosach, ul. Główna 37, wejście D, pok. 23, tel. (61) 28 515 14, wew. 131.
    Godziny pracy:          
    • w poniedziałki od 8:00 do 16:00,
    • we wtorki, środy, czwartki i piątki od 7:00 do 15:00.
  2. Przesłać listownie na wskazany wyżej adres Urzędu.
  3. Przesłać w wersji elektronicznej na adres do doręczeń elektronicznych Urzędu Gminy w Krzykosach.

Opłaty:

  • 50 zł – opłata skarbowa za wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów od właścicieli nieruchomości,
  • Dodatkową opłatę w wysokości 17 zł ponosi się jedynie w przypadku działania przez pełnomocnika.

Opłatę skarbową za wpis do rejestru oraz za pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy) należy wpłacić na konto Gminy Krzykosy: 69 9085 0002 0010 0100 1313 0001
Bank Spółdzielczy w Środzie Wielkopolskiej o/Krzykosy
Adresat: Gmina Krzykosy, ul. Główna 37, 63-024 Krzykosy

Termin i sposób załatwienia:

Wniosek należy złożyć przed rozpoczęciem wykonywania działalności na terenie gminy Krzykosy.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
  • Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 16 lutego 2023 r. w sprawie szczegółowego sposobu określania wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych
  • Rozporządzenie Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów

Inne informacje:

Aby przedsiębiorca mógł uzyskać wpis w rejestrze działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, musi:

Uwaga! Każda gmina prowadzi własny rejestr. Jeżeli przedsiębiorca zamierza odbierać odpady na terenie dwóch lub więcej gmin, należy uzyskać wpis do rejestru w każdej z nich. 

Jeśli dane przedsiębiorcy zmienią się, w ciągu 14 dni należy powiadomić o tym Urząd. W takim przypadku należy złożyć wniosek o zmianę danych w rejestrze.

Uwaga! Jeśli zmiana polega na rozszerzeniu zakresu działalności, czyli dodaniu kodów odpadów, należy zapłacić opłatę skarbową od wniosku, w wysokości 25 zł.