Złożenie wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
Kategoria:
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o wpis do rejestru (wzór poniżej), który powinien zawierać:
- firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;
- numer identyfikacji podatkowej (NIP);
- określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych (wg rozporządzenia dot. kodów odpadów).
- Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości o następującej treści:
"Oświadczam, że:
- dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości są kompletne i zgodne z prawdą;
- znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, określone w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2024 r. poz. 399) oraz w przepisach wydanych na podstawie art. 9d ust. 2 tej ustawy."
Oświadczenie to powinno zawierać nazwę firmy, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy; oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia oraz podpis przedsiębiorcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej (50 zł);
- Dowód uiszczenia opłaty za pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy).
Miejsce złożenia dokumentów:
Wniosek można:
- Dostarczyć osobiście do Urzędu Gminy w Krzykosach, ul. Główna 37, wejście D, pok. 23, tel. (61) 28 515 14, wew. 131.
Godziny pracy:
- w poniedziałki od 8:00 do 16:00,
- we wtorki, środy, czwartki i piątki od 7:00 do 15:00.
- Przesłać listownie na wskazany wyżej adres Urzędu.
- Przesłać w wersji elektronicznej na adres do doręczeń elektronicznych Urzędu Gminy w Krzykosach.
Opłaty:
- 50 zł – opłata skarbowa za wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów od właścicieli nieruchomości,
- Dodatkową opłatę w wysokości 17 zł ponosi się jedynie w przypadku działania przez pełnomocnika.
Opłatę skarbową za wpis do rejestru oraz za pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy) należy wpłacić na konto Gminy Krzykosy: 69 9085 0002 0010 0100 1313 0001
Bank Spółdzielczy w Środzie Wielkopolskiej o/Krzykosy
Adresat: Gmina Krzykosy, ul. Główna 37, 63-024 Krzykosy
Termin i sposób załatwienia:
Wniosek należy złożyć przed rozpoczęciem wykonywania działalności na terenie gminy Krzykosy.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
- Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 16 lutego 2023 r. w sprawie szczegółowego sposobu określania wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych
- Rozporządzenie Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów
Inne informacje:
Aby przedsiębiorca mógł uzyskać wpis w rejestrze działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, musi:
- posiadać odpowiednie pojazdy i sprzęt do odbioru odpadów utrzymywane w odpowiednim stanie technicznym,
- mieć odpowiednią bazę magazynową dla sprzętu,
- zapoznać się z katalogiem odpadów komunalnych i spisem wymagań, które trzeba spełnić, aby je odbierać: rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
Uwaga! Każda gmina prowadzi własny rejestr. Jeżeli przedsiębiorca zamierza odbierać odpady na terenie dwóch lub więcej gmin, należy uzyskać wpis do rejestru w każdej z nich.
Jeśli dane przedsiębiorcy zmienią się, w ciągu 14 dni należy powiadomić o tym Urząd. W takim przypadku należy złożyć wniosek o zmianę danych w rejestrze.
Uwaga! Jeśli zmiana polega na rozszerzeniu zakresu działalności, czyli dodaniu kodów odpadów, należy zapłacić opłatę skarbową od wniosku, w wysokości 25 zł.