Zasiłek pielęgnacyjny
Wymagane dokumenty:
- Wypełniony wniosek o ustalenie prawa do zasiłku pielęgnacyjnego.
- Do wniosku należy dołączyć orzeczenie o niepełnosprawności bądź orzeczenie o stopniu niepełnosprawności.
Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych (niepełnoletnie dzieci) czynności wykonuje jej przedstawiciel ustawowy (jeden z rodziców).
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Gminy w Krzykosach, ul. Główna 37, parter, pok. 3, tel. 612851514, wew. 115
Godziny pracy:
- w poniedziałki od 8:00-16:00
- we wtorki, środy, czwartki i piątki od 7:00-15:00
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych.
- Rozporządzenie Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 6 lipca 2023 r. w sprawie sposobu i trybu postępowania w sprawach o przyznanie świadczeń rodzinnych oraz zakresu informacji, jakie mają być zawarte we wniosku i oświadczeniach o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych (Dz. U. z 2023 r., poz. 1340).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 13 sierpnia 2024 r. w sprawie wysokości dochodu rodziny albo dochodu osoby uczącej się stanowiących podstawę ubiegania się o zasiłek rodzinny i specjalny zasiłek opiekuńczy, wysokości świadczeń rodzinnych oraz wysokości zasiłku dla opiekuna (Dz. U. z 2024 r., poz. 1238)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego.
Inne informacje:
KLAUZULA INFORMACYJNA
Dotycząca przetwarzania danych osobowych od osoby, której dane dotyczą, zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 oraz w przypadku pozyskiwania danych w sposób inny niż od osoby, której dane dotyczą art. 14 ust. 1 i ust. 2 – rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – RODO) informuje się, że:
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Urząd Gminy Krzykosy, ul. Główna 37, 63-024 Krzykosy, email: krzykosy@wokiss.pl, tel.: (+48 61) 28 51 514 reprezentowany przez Wójta.
- Wójt wyznaczył inspektora danych osobowych mgr Ryszarda Kujawskiego, z którym można się kontaktować w sprawach ochrony Pani/Pana danych i realizacji praw z tym związanych, pisemnie na adres urzędu lub pocztą elektroniczną na adres e-mail odo24@wp.pl.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane celem spełnienia wymogów prawnych ciążących na administratorze zgodnie z art. 6 ust. 1 c RODO oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit e RODO w związku z wykonywaniem zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi, w związku z: ustawą z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych ( Dz. U. z 2025 r., poz. 1208 t. j.) Przetwarzanie danych szczególnych odbywa się na podstawie art. 9 ust. 2 lit. b RODO w celu wypełnienia obowiązków i wykonywania praw przez administratora lub osobę, której dane dotyczą, w dziedzinie prawa pracy, zabezpieczenia społecznego i ochrony socjalnej.
- Podanie Pani/Pana danych osobowych jest obowiązkowe. W braku podania danych osobowych realizacja świadczenia będzie niemożliwa.
- Pani/Pana dane osobowe będą ujawnione podmiotom i osobom upoważnionym wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności: operatorom pocztowym, podmiotom świadczącym usługi kurierskie, usługi informatyczne, prawne, księgowo – finansowe, bankom oraz innym instytucjom finansowym, a także organom publicznym.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 10 lat zgodnie z ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r., poz. 164 t. j.).
- W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługuje Państwu prawo do:
- dostępu do treści danych osobowych (na podstawie art. 15 RODO) z zastrzeżeniem, że udostępniane dane osobowe nie mogą ujawniać informacji niejawnych, ani naruszać tajemnic prawnie chronionych, do których zachowania zobowiązany jest Administrator, a także z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w przepisach szczególnych;
- żądania sprostowania danych (na podstawie art. 16 RODO), z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w przepisach szczególnych;
- żądania ograniczenia przetwarzania danych (na podstawie art. 18 RODO);
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania przez Administratora Państwa danych osobowych (na podstawie art. 21 RODO);
- żądania usunięcia danych (na podstawie art. 17 RODO), z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w przepisach szczególnych.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania, o którym mowa w art. 22 RODO.
- Inne niezbędne informacje. Pani/Pana adres poczty elektronicznej lub numer telefonu (jeśli podano), mogą zostać wykorzystane do kontaktu w służbowych celach informacyjnych lub wyjaśniających.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.