Sprawdzanie ostrzeżeń IMGW...

Zasiłek pielęgnacyjny

Kategoria:

Wymagane dokumenty:

  • Wypełniony wniosek o ustalenie prawa do zasiłku pielęgnacyjnego.
  • Do wniosku należy dołączyć orzeczenie o niepełnosprawności bądź orzeczenie o stopniu niepełnosprawności.

Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych (niepełnoletnie dzieci) czynności wykonuje jej przedstawiciel ustawowy (jeden z rodziców). 

Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Gminy w Krzykosach, ul. Główna 37,  parter, pok. 3, tel. 612851514, wew. 115

Godziny pracy:

  • w poniedziałki od 8:00-16:00
  • we wtorki, środy, czwartki i piątki od 7:00-15:00

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych.
  • Rozporządzenie Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 6 lipca 2023 r. w sprawie sposobu i trybu postępowania w sprawach o przyznanie świadczeń rodzinnych oraz zakresu informacji, jakie mają być zawarte we wniosku i oświadczeniach o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych (Dz. U. z 2023 r., poz. 1340).
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 13 sierpnia 2024 r. w sprawie wysokości dochodu rodziny albo dochodu osoby uczącej się stanowiących podstawę ubiegania się o zasiłek rodzinny i specjalny zasiłek opiekuńczy, wysokości świadczeń rodzinnych oraz wysokości zasiłku dla opiekuna (Dz. U. z 2024 r., poz. 1238) 
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego.

Inne informacje:

KLAUZULA INFORMACYJNA

Dotycząca przetwarzania danych osobowych od osoby, której dane dotyczą, zgodnie z art. 13 ust. 1  i ust. 2 oraz w przypadku pozyskiwania danych w sposób inny niż od osoby, której dane dotyczą art. 14 ust. 1 i ust. 2 – rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – RODO) informuje się, że:

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Urząd Gminy Krzykosy, ul. Główna 37, 63-024 Krzykosy, email: krzykosy@wokiss.pl, tel.: (+48 61) 28 51 514 reprezentowany przez Wójta.
  2. Wójt wyznaczył inspektora danych osobowych mgr Ryszarda Kujawskiego, z którym można się kontaktować w sprawach ochrony Pani/Pana danych i realizacji praw z tym związanych, pisemnie na adres urzędu lub pocztą elektroniczną na adres e-mail odo24@wp.pl.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane celem spełnienia wymogów prawnych ciążących na administratorze zgodnie z  art. 6 ust. 1 c  RODO oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit e RODO w związku z wykonywaniem zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi, w związku z: ustawą z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych ( Dz. U. z 2025 r., poz. 1208 t. j.) Przetwarzanie danych szczególnych odbywa się na podstawie art. 9 ust. 2 lit. b RODO w celu wypełnienia obowiązków i wykonywania praw przez administratora lub osobę, której dane dotyczą, w dziedzinie prawa pracy, zabezpieczenia społecznego i ochrony socjalnej.
  4. Podanie Pani/Pana danych osobowych jest obowiązkowe. W braku podania danych osobowych realizacja świadczenia będzie niemożliwa.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą ujawnione podmiotom i osobom upoważnionym wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności: operatorom pocztowym, podmiotom świadczącym usługi kurierskie, usługi informatyczne, prawne, księgowo – finansowe, bankom oraz innym instytucjom finansowym, a także organom publicznym.
  6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 10 lat zgodnie z ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r., poz. 164 t. j.).
  7. W związku z przetwarzaniem  Pani/Pana danych osobowych przysługuje Państwu prawo do:
    1. dostępu do treści danych osobowych (na podstawie art. 15 RODO) z zastrzeżeniem, że udostępniane dane osobowe nie mogą ujawniać informacji niejawnych, ani naruszać tajemnic prawnie chronionych, do których zachowania zobowiązany jest Administrator, a także z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w przepisach szczególnych;
    2. żądania sprostowania danych (na podstawie art. 16 RODO), z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w przepisach szczególnych;
    3. żądania ograniczenia przetwarzania danych (na podstawie art. 18 RODO);
    4. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania przez Administratora Państwa danych osobowych (na podstawie art. 21 RODO);
    5. żądania usunięcia danych (na podstawie art. 17 RODO), z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w przepisach szczególnych.
  8. Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania, o którym mowa w art. 22 RODO.
  9. Inne niezbędne informacje. Pani/Pana adres poczty elektronicznej lub numer telefonu (jeśli podano), mogą zostać wykorzystane do kontaktu w służbowych celach informacyjnych lub wyjaśniających.
  10. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.