Sprawdzanie ostrzeżeń IMGW...

Urząd Gminy w Krzykosach

Na zdjęciu widać budynek urzędu gminy z czerwoną dachówką, flagą na balkonie, otoczony zielenią. W tle są inne budynki i pochylone drzewo, niebo jest częściowo pochmurne.

Urząd jest jednostką pomocniczą Wójta, Rady i jej Komisji oraz innych organów funkcjonujących w strukturze Gminy.

Nasza kadra w przeważającej mierze zajmuje samodzielne stanowiska, bezpośrednio podlegające Wójtowi i Sekretarzowi. Wyjątek stanowi Referat Gospodarki Finansowej, nad którym czuwa Skarbnik.

Zakres działania urzędu jest bardzo szeroki, począwszy od księgowości i prowadzenia różnego rodzaju ewidencji, poprzez nadzór nad realizacją inwestycji, współpracę z podmiotami gospodarczymi, dbałość o dobry stan techniczny obiektów użyteczności publicznej, dróg, wodociągów i kanalizacji, działania na rzecz środowiska naturalnego, po współpracę
z organizacjami pozarządowymi, organizowanie wydarzeń kulturalnych, sportowych i innych, a także działania informacyjne i promocyjne.

W Urzędzie Gminy można złożyć wniosek o dowód osobisty, zgłosić zdarzenia z zakresu ewidencji ludności, wnioskować o zasiłek rodzinny, świadczenia pielęgnacyjne, uzyskać wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, uzyskać warunki przyłączenia do sieci wodociągowej, zgłosić zamiar wycięcia drzew, złożyć deklarację dotyczącą wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami i wiele innych spraw.

Do zakresu działania Urzędu należy zapewnienie warunków należytego wykonywania spoczywających na Gminie:

  1. zadań własnych,
  2. zadań zleconych,
  3. innych zadań, przejętych na podstawie porozumień.

Do zadań Urzędu należy zapewnienie pomocy organom Gminy w wykonywaniu ich zadań i kompetencji. W szczególności do zadań Urzędu należy:

  1. przygotowywanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowania innych czynności prawnych przez organy Gminy,
  2. wykonywanie na podstawie udzielonych upoważnień – czynności wchodzących  w zakres zadań Gminy,
  3. przygotowywanie uchwalenia i wykonania budżetu Gminy oraz innych aktów organów Gminy,
  4. realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz Uchwał organów Gminy,
  5. zapewnienie warunków organizacyjnych do odbywania Sesji rady, posiedzeń jej Komisji oraz innych organów Gminy,
  6. prowadzenie zbioru przepisów prawa miejscowego dostępnego do powszechnego wglądu w siedzibie Urzędu,
  7. wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a w szczególności:
    1. przyjmowanie, rozdział, przekazywanie i wysyłanie korespondencji,
    2. prowadzenie wewnętrznego obiegu akt,
    3. przechowywanie akt,
    4. przekazywanie akt do archiwum,
  8. realizacja obowiązków i uprawnień służących Urzędowi jako pracodawcy – zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami z zakresu prawa pracy,
  9. zapewnienie możliwości przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg 
    i wniosków.

Urząd działa w oparciu o następujące zasady:

  1. praworządności,
  2. służebności wobec społeczności lokalnej,
  3. racjonalnego gospodarowania mieniem publicznym,
  4. jednoosobowego kierownictwa,
  5. kontroli zarządczej,
  6. podziału zadań pomiędzy kierownictwo Urzędu, referaty i samodzielne stanowiska pracy oraz wzajemnego współdziałania

Do pobrania