Sprawdzanie ostrzeżeń IMGW...

Księgowość budżetowa

DOROTA MUŚLEWSKA

Księgowość budżetowa gminy

DOMINIKA NAGŁA

Księgowość budżetowa jednostki

Do zadań Referatu Gospodarki Finansowej w szczególności w zakresie księgowości budżetowej należy:

  1. przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu gminy oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Wójta,
  2. prowadzenie księgowości analitycznej i syntetycznej wraz z uzgadnianiem,
  3. dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego,
  4. wypłacanie dodatków mieszkaniowych,
  5. prowadzenie ewidencji analitycznej wyposażenia i księgozbioru,
  6. realizowanie budżetu, prowadzenie analiz dochodów i wydatków,
  7. przygotowywanie niezbędnych materiałów celem realizacji obowiązków z zakresu sprawozdawczości – przygotowywanie sprawozdań finansowych,
  8. prowadzenie ksiąg rachunkowych,
  9. prowadzenie ewidencji środków trwałych wraz ze sporządzaniem dokumentów przyjęcia i przekazania tabeli umorzeń,
  10. prowadzenie księgi inwentarzowej oraz rozliczanie inwentaryzacji,
  11. dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
  12. prowadzenie spraw związanych z opłatą eksploatacyjną,
  13. rozliczanie podatków VAT i sporządzanie deklaracji rozliczeniowej,
  14. prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem w materiały biurowe i kancelaryjne,
  15. realizacja zadań wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej – w zakresie powierzonych zadań przygotowywanie materiałów do publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej,