Sprawdzanie ostrzeżeń IMGW...

Księgowość podatkowa

EWA LISOWSKA

Do zadań Referatu Gospodarki Finansowej w szczególności w zakresie księgowości podatkowej należy:

  1. przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu gminy oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Wójta,
  2. przygotowywanie projektów uchwał rady w sprawie podatków i opłat lokalnych,
  3. systematyczne rozliczanie zaległości podatkowych i wystawianie upomnień,
  4. windykacja należności podatkowych,
  5. prowadzenie spraw związanych z podatkiem od środków transportowych:
    • prowadzenie ewidencji podatników,
    • gromadzenie oraz przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji składanych organowi podatkowemu,
    • odraczanie i rozkładanie na raty zobowiązań pieniężnych,
  6. przeprowadzanie w niezbędnym zakresie kontroli u podatników w celu ustalenia prawidłowości opodatkowania,
  7. bieżące prowadzenie księgowości podatkowej,
  8. sprawozdawczość w zakresie księgowości podatkowej,
  9. bieżące uzgadnianie sald z księgowością budżetową,
  10. wystawianie zaświadczeń o niezaleganiu,
  11. podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,
  12. prowadzenie ewidencji i aktualizacja tytułów wykonawczych,
  13. wydawanie rolnikom decyzji dotyczących zwrotu producentom rolnym podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej i dokonywanie rozliczeń w tym zakresie,
  14. realizacja zadań wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej – w zakresie powierzonych zadań przygotowywanie materiałów do publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej.