Sprawdzanie ostrzeżeń IMGW...

Opłaty i należności komunalne

MILENA KRZYŻAŃSKA

Do zadań Referatu Gospodarki Finansowej w szczególności w zakresie opłat i należności komunalnych należy:

  1. przygotowanie materiałów w zakresie rozliczania opłaty za śmieci oraz należności za wodę i ścieki niezbędnych do uchwalenia budżetu gminy oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Wójta,
  2. systematyczne rozliczanie zaległości z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i wystawianie upomnień,
  3. systematyczne rozliczania zaległości z należności za wodę i ścieki i wystawianie wezwań do zapłaty,
  4. przeprowadzanie z niezbędnym zakresie kontroli u osób zobowiązanych do uiszczenia opłaty i należności,
  5. bieżące prowadzenie księgowości w zakresie opłaty i należności,
  6. uzgadnianie księgowości analitycznej z opisami syntetycznymi,
  7. wystawianie zaświadczeń o niezaleganiu w opłacie i należnościach,
  8. prowadzenie egzekucji z opłaty i należności oraz postępowania zabezpieczającego,
  9. prowadzenie ewidencji i aktualizacja tytułów wykonawczych i pozwów sądowych,
  10. przygotowanie materiałów do sprawozdań budżetowych,
  11. przygotowanie danych do budżetu,
  12. sprawy związane ze ściąganiem zaległości oraz naliczaniem odsetek z tytułu opłat za wodę i ścieki,
  13. realizacja zadań wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej – w zakresie powierzonych zadań przygotowywanie materiałów do publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej.