Sprawdzanie ostrzeżeń IMGW...

Urząd Stanu Cywilnego

REGINA ZIĘTA

Do zadań Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego należy w szczególności:

  1. w zakresie Urzędu Stanu Cywilnego:
    1. rejestracja urodzeń, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,
    2. sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenie ksiąg stanu cywilnego,
    3. sporządzanie i wydawanie odpisów akt stanu cywilnego i zaświadczeń,
    4. przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych,
    5. przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
    6. stwierdzenie legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,
    7. wykonywanie zadań wynikających z Konkordatu,
    8. wskazywanie kandydata na opiekuna prawnego,
    9. wydawanie decyzji administracyjnych wynikających z prawa o aktach stanu cywilnego oraz Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
    10. prowadzenie spraw z zakresu zmian imion i nazwisk,
  2. w zakresie spraw obywatelskich:
    1. wydawanie dowodów osobistych,
    2. prowadzenie spraw dotyczących zbiórek publicznych, zgromadzeń i imprez masowych,
  3. realizacja zadań wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej – w zakresie powierzonych zadań przygotowywanie materiałów do publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej.