Sprawdzanie ostrzeżeń IMGW...

Gospodarka przestrzenna i drogownictwo

MARCIN MAŃKOWSKI

Stanowisko do spraw gospodarki przestrzennej i drogownictwa w szczególności realizuje zadania:

  1. w zakresie gospodarki przestrzennej:
    1. przygotowywanie materiałów do dokumentacji planistycznych Gminy,
    2. koordynacja i obsługa działań związanych z opiniowaniem i uzgadnianiem dokumentów planistycznych,
    3. przygotowywanie materiałów dotyczących oceny zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy i przygotowywanie wyników tej oceny oraz analiza wniosków w sprawach sporządzania lub zmiany planów zagospodarowania przestrzennego,
    4. koordynacja i obsługa działań związanych z wprowadzeniem zadań rządowych do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
    5. przechowywanie planów zagospodarowania przestrzennego oraz wydawanie odpisów i wyrysów,
    6. prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
    7. prowadzenie spraw związanych z ustaleniem warunków zabudowy i zagospodarowania terenu,
    8. prowadzenie rejestru decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
  2. prowadzenie spraw związanych z aktywizacją gospodarczą Gminy,
  3. współdziałanie w zakresie programowania i realizacji infrastruktury technicznej zapewniającej przygotowanie terenów dla budownictwa,
  4. prowadzenie spraw wynikających z prawa geologicznego i górniczego, w tym opiniowanie koncesji i wydawanie zezwoleń na wydobywanie kopalin,
    4a) prowadzenie spraw wynikających z prawa geologicznego i górniczego, w tym wydawanie postanowień i decyzji na poszukiwanie nafty i gazu,
  5. w zakresie drogownictwa i transportu:
    1. przygotowanie projektów rozstrzygnięć, wniosków i stanowisk organów gminy dotyczących zaliczenia dróg i ulic do poszczególnych kategorii,
    2. projektowanie przebiegu dróg gminnych,
    3. prowadzenie spraw związanych z remontem, budową, modernizacją oraz utrzymaniem dróg,
    4. prowadzenie spraw związanych z oznakowaniem dróg i ulic,
    5. określanie szczególnego korzystania z dróg, w tym wykorzystywania pasów drogowych na cele niekomunikacyjne,
    6. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji na zajęcie pasa drogowego na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg gminnych oraz naliczanie z tego tytułu opłat,
    7. wykonywanie zadań w zakresie zarządzania drogami gminnymi – prowadzenie spraw związanych z ewidencją dróg i oznakowaniem,
    8. prowadzenie spraw związanych z dbałością o stan sieci drogowej na terenie gminy, współpraca z innymi zarządcami dróg oraz zarządcami ruchu,
    9. prowadzenie zagadnień związanych z zimowym utrzymaniem dróg,
    10. prowadzenie spraw związanych z budową i utrzymaniem wiat przystankowych,
    11. prowadzenie spraw związanych z budową, przebudową, remontem, modernizacja chodników,
    12. opiniowanie spraw dotyczących przebiegu tras komunikacji autobusowej,
    13. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń przewozowych na terenie gminy,
  6. realizacja zadań z zakresu oświetlenia ulicznego,
  7. realizacja i nadzór prac wykonywanych w ramach kary ograniczenia wolności,
  8. w zakresie realizacji ustawy prawo zamówień publicznych:
    1. przygotowywanie specyfikacji i dokumentacji do przeprowadzenia przetargów z zakresu planowania, drogownictwa i oświetlenia ulicznego,
    2. udział w pracach komisji przetargowej,
  9. realizacja zadań wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej – w zakresie powierzonych zadań przygotowywanie materiałów do publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej.