Sprawdzanie ostrzeżeń IMGW...

Gospodarka gruntami

LIDIA MICHALAK

Stanowisko do spraw gospodarki gruntami w szczególności realizuje zadania:

  1. w zakresie gospodarki gruntami:
    1. prowadzenie spraw z zakresu gospodarowania i zarządzania komunalnymi gruntami, w tym ich zbywania, oddawania w użytkowanie wieczyste, dzierżawę, użyczenie i w zarząd,
    2. prowadzenie spraw związanych z ustalaniem wartości gruntów, cen i opłat za korzystanie z nich,
    3. organizowanie i przeprowadzanie przetargów na nieruchomości komunalne,
    4. prowadzenie spraw dotyczących nabywania nieruchomości niezbędnych dla realizacji zadań Gminy,
    5. prowadzenie spraw związanych z opłatami adiacenckimi,
    6. prowadzenie ewidencji mienia komunalnego,
    7. prowadzenie spraw związanych z komunalizacją nieruchomości,
    8. prowadzenie spraw związanych z ewidencją gruntów komunalnych,
    9. prowadzenie spraw związanych z rozgraniczeniem i podziałem nieruchomości,
    10. prowadzenie spraw dotyczących zarządzania gruntami państwowymi,
  2. prowadzenie spraw związanych z ustalaniem opłat lub odszkodowań wynikających z planu zagospodarowania przestrzennego gminy – renta planistyczna,
  3. w zakresie ochrony gruntów rolnych i leśnych:
    1. prowadzenie spraw związanych z przeznaczaniem gruntów na cele nierolnicze i nieleśne,
    2. prowadzenie spraw związanych z rolniczym wykorzystaniem gruntów,
    3. prowadzenie spraw związanych z rekultywacją nieużytków oraz gruntów zdewastowanych i zdegradowanych, a także spraw związanych z użyźnianiem innych gruntów,
  4. prowadzenie spraw związanych z grobami i cmentarzami,
  5. prowadzenie spraw związanych ze spisywaniem zeznań świadków na okoliczność pracy w gospodarstwie rolnym i wydawanie stosowanych zaświadczeń o istnieniu niniejszych gospodarstw,
  6. prowadzenie spraw związanych z ochroną zabytków na terenie Gminy,
  7. prowadzenie spraw związanych z uzupełnianiem informacji dotyczących opłacanych składek na Fundusz Emerytalny Rolników (FER) i Fundusz Ubezpieczeń Społecznych (FUS),
  8. realizacja zadań wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej – w zakresie powierzonych zadań przygotowywanie materiałów do publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej.