Gospodarka odpadami komunalnymi
NATALIA LIS
- pokój nr: 23;
- tel.: 61 28 515 14 wew. 131;
- e-mail: natalia.lis@ug.krzykosy.pl;
Stanowisko do spraw gospodarki odpadami komunalnymi w szczególności realizuje zadania:
- w zakresie utrzymania porządku i czystości:
- wydawanie zezwoleń na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz opróżniania zbiorników odpadów płynnych,
- prowadzenie rejestru działalności regulowanej,
- prowadzenie ewidencji zawartych umów właściciela nieruchomości z przewoźnikiem,
- prowadzenie rejestru gminnego wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych objętych systemem gospodarki odpadami komunalnymi oraz rejestru nieruchomości niezamieszkałych,
- sprawy związane z deklaracjami – wydawanie, zbieranie deklaracji, sprawdzanie poprawności wypełnienia,
- prowadzenie kontroli w terenie w zakresie obowiązku składania deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi z nieruchomości zamieszkałych,
- wydawanie decyzji w sprawie wysokości opłaty, zmiany wysokości opłaty, prowadzenie procedury odwoławczej,
- prowadzenie kontroli w zakresie gospodarki odpadami w nieruchomościach niezamieszkałych, w tym kontroli w zakresie przestrzegania regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Krzykosy,
- przygotowanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia w celu przeprowadzenia postępowania przetargowego na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych oraz przy realizacji zadań wynikających z regulaminu utrzymania czystości i porządki na terenie Gminy Krzykosy,
- współudział w prowadzeniu postępowań o udzielenie zamówień publicznych na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych oraz przy realizacji zadań wynikających z regulaminu utrzymania czystości i porządki na terenie Gminy Krzykosy,
- opracowanie potrzebnych dokumentów, projektów uchwał i aktów prawa miejscowego wymaganych ustawą oraz stała ich weryfikacja zakresie gospodarki odpadami komunalnymi oraz realizacji zadań dotyczących utrzymania czystości i porządku,
- kontrolowanie realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa dotyczących funkcjonowania systemu odbierania odpadów komunalnych oraz regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Krzykosy,
- przygotowanie niezbędnych dokumentów oraz prowadzenie nadzoru i kontroli przedsiębiorców, którzy kompleksowo wykonywać będą obowiązki nałożone na gminę w zakresie odbioru i transportu zmieszanych odpadów komunalnych oraz selektywnie zbieranych do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych,
- sprawdzanie pod względem merytorycznym i formalnym wszystkich faktur przedkładanych przez przedsiębiorców wykonujących usługi odbioru oraz transportu odpadów komunalnych zmieszanych i selektywnie zbieranych do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych,
- realizacja zadań wynikających z regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Krzykosy,
- przyjmowanie sprawozdań obowiązkowo składanych przez przedsiębiorców oraz Regionalną Instalację Przetwarzania Odpadów Komunalnych, ich weryfikacja pod względem zgodności z przepisami,
- opracowywanie i sporządzania obowiązującej sprawozdawczości ciążącej na gminie w zakresie realizacji gospodarki odpadami komunalnymi oraz wynikających z realizacji zadań dotyczących utrzymania czystości i porządku,
- zamieszczenie na stronie internetowej i stronie BIP w zakładce „ŚRODOWISKO” wszystkich wymaganych prawem i niezbędnych informacji dotyczących gospodarki odpadami komunalnymi oraz czystości i porządku na terenie Gminy,
- prowadzenie spraw finansowych w zakresie wystawiania i podpisywania faktur i not księgowych,
- realizacja zadań wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej – w zakresie powierzonych zadań przygotowanie materiałów do publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej.