Sprawdzanie ostrzeżeń IMGW...

Gospodarka odpadami komunalnymi

NATALIA LIS

Stanowisko do spraw gospodarki odpadami komunalnymi w szczególności realizuje zadania:

  1. w zakresie utrzymania porządku i czystości:
    1. wydawanie zezwoleń na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz opróżniania zbiorników odpadów płynnych,
    2. prowadzenie rejestru działalności regulowanej,
    3. prowadzenie ewidencji zawartych umów właściciela nieruchomości z przewoźnikiem,
    4. prowadzenie rejestru gminnego wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych objętych systemem gospodarki odpadami komunalnymi oraz rejestru nieruchomości niezamieszkałych,
    5. sprawy związane z deklaracjami – wydawanie, zbieranie deklaracji, sprawdzanie poprawności wypełnienia,
    6. prowadzenie kontroli w terenie w zakresie obowiązku składania deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi z nieruchomości zamieszkałych,
    7. wydawanie decyzji w sprawie wysokości opłaty, zmiany wysokości opłaty, prowadzenie procedury odwoławczej,
    8. prowadzenie kontroli w zakresie gospodarki odpadami w nieruchomościach niezamieszkałych, w tym kontroli w zakresie przestrzegania regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Krzykosy,
    9. przygotowanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia w celu przeprowadzenia postępowania przetargowego na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych oraz przy realizacji zadań wynikających z regulaminu utrzymania czystości i porządki na terenie Gminy Krzykosy,
    10. współudział w prowadzeniu postępowań o udzielenie zamówień publicznych na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych oraz przy realizacji zadań wynikających z regulaminu utrzymania czystości i porządki na terenie Gminy Krzykosy,
    11. opracowanie potrzebnych dokumentów, projektów uchwał i aktów prawa miejscowego wymaganych ustawą oraz stała ich weryfikacja zakresie gospodarki odpadami komunalnymi oraz realizacji zadań dotyczących utrzymania czystości i porządku,
    12. kontrolowanie realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa dotyczących funkcjonowania systemu odbierania odpadów komunalnych oraz regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Krzykosy,
    13. przygotowanie niezbędnych dokumentów oraz prowadzenie nadzoru i kontroli przedsiębiorców, którzy kompleksowo wykonywać będą obowiązki nałożone na gminę w zakresie odbioru i transportu zmieszanych odpadów komunalnych oraz selektywnie zbieranych do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych,
    14. sprawdzanie pod względem merytorycznym i formalnym wszystkich faktur przedkładanych przez przedsiębiorców wykonujących usługi odbioru oraz transportu odpadów komunalnych zmieszanych i selektywnie zbieranych do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych,
    15. realizacja zadań wynikających z regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Krzykosy,
    16. przyjmowanie sprawozdań obowiązkowo składanych przez przedsiębiorców oraz Regionalną Instalację Przetwarzania Odpadów Komunalnych, ich weryfikacja pod względem zgodności z przepisami,
    17. opracowywanie i sporządzania obowiązującej sprawozdawczości ciążącej na gminie w zakresie realizacji gospodarki odpadami komunalnymi oraz wynikających z realizacji zadań dotyczących utrzymania czystości i porządku,
    18. zamieszczenie na stronie internetowej i stronie BIP w zakładce „ŚRODOWISKO” wszystkich wymaganych prawem i niezbędnych informacji dotyczących gospodarki odpadami komunalnymi oraz czystości i porządku na terenie Gminy,
  2. prowadzenie spraw finansowych w zakresie wystawiania i podpisywania faktur i not księgowych,
  3. realizacja zadań wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej – w zakresie powierzonych zadań przygotowanie materiałów do publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej.